اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

شهدا مسیر تعالی ایران اسلامی را فراهم کردند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در سرکشی از خانواده شهید عملیات مرصاد، مسعود ترکاشوند گفت: شهدا مسیر تعالی ایران اسلامی را فراهم آوردند.

شهدا مسیر تعالی ایران اسلامی را فراهم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان همراه فرماندار تویسرکان، فرمانده سپاه شهرستان، رئیس بنیاد شهید شهرستان با جمعی از دیگر مسئولان از خانواده شهید عملیات مرصاد مسعود ترکاشوند در تویسرکان سرکشی کردند.

در این مراسم فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تأکید به مادر شهید ترکاشوند گفت: شما خانواده‌های شهدا اجر و پاداشی والا و محفوظ در پیشگاه خداوند دارید.

سردار غلامعلی ابوحمزه با اشاره به اینکه شهدا مسیر تعالی ایران اسلامی را فراهم آوردند، افزود: بدون اغراق می‌گویم شما خانواده شهدا به ما آبرو دادید پس در پیشگاه خداوند آبرومند هستید.

وی در ادامه از خانواده شهید مسعود ترکاشوند نحوه چگونگی شهادت شهید مسعود ترکاشوند را پرسیدند.

محسن ترکاشوند برادر شهید در خصوص زندگی شهید، با اشاره به اینکه شهید مسعود در سن 18 سالگی در عملیات مرصاد در روز چهارشنبه پنجم مرداد سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل شد، اظهار داشت: شهید مسعود از سن 14 سالگی به عنوان برادر بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند.

محسن ترکاشوند با بیان اینکه شهید مسعود هنرجوی اتومکانیک هنرستان شهید رجایی تویسرکان بود، افزود: مسعود همراه با تحصیل در رشته برق چند سال هم در حوزه علمیه شهرستان ملایر طلبگی تحصیل کرد.

وی با بیان اینکه شهید مسعود جوانی غیرتمند و محکم به انجام واجبات و مستحبات بود، اضافه کرد: مسعود در عملیات‌های کربلا 5 و 4، بیت‌المقدس 2، جزیره مجنون، عملیات‌های جنگی خوزستان، کردستان و مرصاد حضور چشمگیر داشت.

ترکاشوند با بیان اینکه شهید مسعود عضو فعال پایگاه مقاومت بسیج بود، ابراز داشت: شهید مسعود بسیجی فعال بود و نماز اول وقت ایشان هیچ وقت ترک نمی‌شد از دیگر صفات بارز این شهید صداقت و یاری فقرا است.

برادر شهید مسعود ترکاشوند با اشاره به اینکه بیشتر جوانان روستای اشترمل به ترغیب و تشویق این شهید در جبهه حاضر می‌شدند و در عملیات مرصاد سه نفر از این جوانان به شهادت رسیدند، اضافه کرد: پدرم و مسعود در یک عملیات‌ دفاع مقدس با هم همرزم بودند.

همسر برادر شهید مسعود نیز با بیان اینکه شهید مسعود از ادب طلبگی فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، افزود: با توجه به اینکه نوجوانان در این سن و سال دنبال تفریحات خاص این سن هستند اما شهید مسعود جویایی فلسفه رکوع و سجود نماز بود.

سمیه ترکاشوند گفت: گنجایش معرفتی و کمالات شهید مسعود بسیار بالا بود این شهید بزرگ نیز همانند دیگر شهدا در سن جوانی گلچین شد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا در همه میادین حاضرند، یادآور شد: چرا شهدا را به زندگی خود وارد نمی‌کنیم و چرا در نقاط دوردست دنبال راه و هدف می‌گردیم در صورتی که راه و آرمان شهدا بهترین راه برای رسیدن به سعادت است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه شهدا مسیر حرکت را در وصیتنامه‌هایشان برای ما مشخص کرده‌اند، ابراز داشت: همه باید قدردان خون شهدا باشیم چرا که عزت امروز ما با خون شهدا حاصل شده است.

پس از این گفت‌و شنود صمیمانه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با دو خانواده شهید عملیات مرصاد تویسرکان دیدار کرد.

شهید مسعود همراه با دو شهید دیگر روستای اشترمل بخش مرکزی تویسرکان در عملیات مرصاد شهید شدند.

مسعود ترکاشوند متولد سال 48 در سن 14 سالگی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و در پنجم مرداد سال 67 پس از حضور مستمر در عملیات‌های مختلف در عملیات مرصاد به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/89010/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول