اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

فیلم «من مادر هستم» نمونه بارز ابتذال در سینمای کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: نه تنها در مورد فیلم «من مادر هستم» انتقاد دارم بلکه باید گفت سینمای کشور از اساس در حال پیمودن طریق ابتذال است.

فیلم «من مادر هستم» نمونه بارز ابتذال در سینمای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سینمای ایران روزهای جنجالی و پر تنشی را پشت سر می‎گذارد و آخرین و جنجالی‌ترین فیلم سینمای ایران در روزهای اواخر پاییز فیلم من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی بود که در ژانر اجتماعی تهیه و تولید شده است.

این فیلم موجی از اعتراضات اقشار مؤمن و حزب‌الهی نسبت به روند منفی سینمای ایران را در برداشت، تا جایی که این اعتراضات به شهرهای فیلم نیز کشیده شد.

مخاطبان این فیلم در دو جبهه موافق و مخالف قرار گرفتند و اظهار نظرهای متفاوتی را حتی قبل از اکران عمومی فیلم  مطرح کردند که عوامل فیلم را واداشتند تا در رسانه‎های مختلف به مخالفان این فیلم پاسخگو باشند.

بسیاری از مخالفان این فیلم معتقدند این فیلم نه تنها اثری ضد اخلاقی و ضد مسائل تربیتی است بلکه مروج بداخلاقی و فساد اخلاقی نیز است و اکران این فیلم ضد ارزشی در ماه محرم ماه احیای ارزش‌های اسلامی کاری ناشایست است، این اعتراض به حدی بود که مخالفان خواستار به میدان آمدن دستگاه قضایی شدند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر که در جبهه مخالفان این فیلم قرار دارد، معتقد است: نه تنها در مورد فیلم «من مادر هستم» انتقاد دارم بلکه باید گفت سینمای کشور از اساس در حال پیمودن طریق ابتذال است.

وی افزود: متولیان هنر سینما در کشور در حال خون کردن دل مردم هستند حال که وضعیت بر چنین اساسی می‎چرخد آیا وقت آن نرسیده است که قوه قضائیه از رئیس گرفته تا دادستان کل با کسانی که عامل رواج چنین وضعیتی هستند برخورد قاطع کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امام خمینی(ره) فرمودند؛ به مسئولان تذکر دهید و اگر به وظیفه خود عمل نکردند مردم خود وارد عمل شوند.

* آگاه سازی مخاطب وظیفه مخالفان و موافقان فیلم است

بسیاری از بازیگران و کارگردانان سینما به دفاع از این فیلم پرداختند و در اظهار نظرهای خود می‎گویند، این فیلم موارد ضد اخلاقی ندارد و به نقد اینگونه مسائل می‌پردازد، در این فیلم کسانی که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند به عقوبت سختی دچار می‌شوند و این یکی از پیام‌های فیلم است که در این شرایط احساسی نادیده گرفته شده است و خواستار ادامه روند اکران فیلم هستند.

برخی از کارشناسان فرهنگی نیز به دادن رای ممتنع به این فیلم خواستار اکران فیلم با محدودیت جغرافیایی و تعداد سالن نمایش شده‎اند و معتقدند این فیلم به دلیل سوژه‌اش  محدودیت سنی  دارد و تنها افراد 16 سال به بالا می‌توانند فیلم را ببینند.

حال اینکه کارشناسان مذهبی و تمام افرادی که برای اظهار نظر در ارتباط با این فیلم وارد میدان شدند، نباید تنها به انتقاد و یا تعاریف از متولیان و عوامل سازنده این گونه فیلم‎ها بسنده کنند، بلکه مخاطب سینما باید از غرض حقیقی این فیلم‎ها آگاه شود و مهم‌ترین باری که بر دوش مسئولان، متولیان و کارشناسان قرار دارد این است که در جهت آگاهی مردم تلاش کنند و نقاط مثبت و منفی فیلم را روشن و به آنها گوشزد کنند.

زیرا با اکران این فیلم و ایجاد مناقشه و جنجال فروش فیلم من مادر هستم،  بسیار بیشتر از سایر فیلم‎ها بوده است و تأثیر این جنجال آفرینی‎ها  در فروش این فیلم غیر قابل انکار است.

* سینما قدس با من مادر هستم رونق گرفت

هم اکنون نسخه بدون اصلاح فیلم من مادر هستم در سینما قدس اکران می‎شود.

مسعود نوری مدیر سینما قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: اگر این مناقشه‌ها و جنجال‎ها در ارتباط با فیلم من مادر هستم به وجود نمی‎آمد، این فیلم همچون سایر فیلم‎ها حتی یک سوم هم فروش نداشت.

وی با بیان اینکه، جنجال سینماها را رونق داده است افزود: در اصفهان سینماها در طول روز مخاطب زیادی ندارد، اما از زمانی که فیلم من مادر هستم بر پرده سینما قرار گرفته است، فروش این فیلم زیاد بوده است به طوری که بلیط‎ها از روز قبل رزرو می‎شود و شب‎های سینما قدس اصفهان پر هیاهو و شلوغ است.

................................

گزارش از مریم سرلک

...............................

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول