اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه فدرالی در برزیل:

جهان عرب به تبعیت از ایران انقلاب کرد / انقلاب ایران نقشه راه انقلاب‌‌های کشور‌های عربی

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه فدرالی در برزیل انقلاب ایران را نقشه راه انقلاب‌‌ عربی‌ها دانست و گفت: امروز تمام کشور‌های جهان عرب به تبعیت از ایران انقلاب کرده‌اند و ایران توانسته اهداف انقلاب‌های اسلامی و عربی را مشخص کند.

جهان عرب به تبعیت از ایران انقلاب کرد / انقلاب ایران نقشه راه انقلاب‌‌های کشور‌های عربی

جمیل ابراهیم اسکندر در حاشیه سفر یک ‌روزه خود به اصفهان به منظور بازدید از آثار و بنا‌های تاریخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: امروز تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته و استقلال کشور‌های عربی به دنبال بیداری اسلامی ایران بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه توانسته است سبب ایجاد وحدت میان کشور‌های اسلامی و جهان عرب شود، اضافه کرد: وحدت ایجاد شده میان مسلمانان و کشور‌های عربی به عنوان نخستین اقدام ناشی از بیداری اسلامی در منطقه محسوب می‌شود.

* انقلاب ایران نخستین الگو برای انقلاب‌های کشور‌های عربی است

 

استاد دانشگاه فدرالی در برزیل با بیان اینکه بیداری اسلامی سبب اقتدار مردم عرب برای اظهار ‌نظر نسبت به مسائل سیاسی کشورش شده است، تصریح کرد: به دنبال بیداری اسلامی کشور‌های تاریخ و فرهنگ کشور‌های مسلمان و عربی به آنها بازگردانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌های عربی و مسلمانان نیازمند بهره‌مند شدن از اهداف بیداری اسلامی بوده‌اند، ادامه داد: بیداری اسلامی سبب شعله‌ور شدن جرقه‌ای در تمام کشور‌های مسلمان و عربی شده است.

ابراهیم اسکندر در پاسخ به این سؤال که آیا ایران توانسته است به اهداف بیداری اسلامی دست پیدا کند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان نخستین الگویی است که برای انقلاب‌های کشور‌های عربی اتخاذ می‌شود.

* جهان عرب به تبعیت از ایران انقلاب کردند / ایران با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته است

 

وی با بیان اینکه امروز تمام کشور‌های جهان عرب به تبعیت از ایران انقلاب کرده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی ایران توانسته است اهداف انقلاب‌های اسلامی و عربی را مشخص کند.

استاد دانشگاه فدرالی در برزیل با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران با فشار‌های اقتصادی مواجه است، گفت: ایران با وجود تمام فشار‌ها، تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بر قله تمام پیشرفت‌ها و خوبی‌ها قرار دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اهداف بیداری اسلامی در اندیشه‌ها و افکار نخبگان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر اهداف بیداری اسلامی روی افکار و اندیشه‌های این افراد اثر گذاشته است و امروز در برزیل شاهد نمایان بودن اسلام و بیداری اسلامی در میان مردم و افراد مسیحی نیز هستیم.

ابراهیم اسکندر با اشاره به اینکه نویسندگان و کتاب‌های بسیاری در زمینه اسلام و بیداری اسلامی در ایران نوشته شده است، تصریح کرد: اندیشه‌های بیداری اسلامی روز به روز در دانشگاه‌های برزیل بیشتر می‌شود و رشته تاریخ فلسفه اسلامی نیز در دانشگاه برزیل راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول