اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو خبر داد

بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه ماکو

خبرگزاری فارس: امام جمعه ماکو گفت: فاز اول ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان شامل استادسرا تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه ماکو

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طراحی و نقشه‌کشی ساختمان جدید حوزه علمیه ماکو انجام و مرحله گودبرداری این مرکز به اتمام رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: فاز اول ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان که شامل استادسرایی با زیربنای 700 متر مربع است تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رنجبری با اشاره به فرسوده بودن بافت قدیمی حوزه علمیه ماکو ادامه داد: ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان در چهار طبقه شامل زیرزمین با مساحت یک هزار و 717 متر مربع و طبقات اول تا سوم با زیربنای 7 هزار مترمربع در حال احداث است.

وی گفت: بخشی از اعتبارات این طرح از بودجه سرانه حوزه‌های علمیه تأمین شده و دستگاه‌های دولتی از جمله فرمانداری و استانداری نیز برای حمایت در تسریع روند اجرایی این طرح قول‌ مساعد داده‌اند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه با بهره‌برداری کامل از فازهای مختلف این طرح حوزوی ظرفیت پذیرش حوزه علمیه ماکو به 250 طلبه می‌رسد، تعداد کنونی طلاب در حال تحصیل در مرکز حوزه علمیه این شهرستان را 600 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول