اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

ایران به جایگاه بزرگ علمی رسیده است / وقت آن است که علم به ثروت تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ایران به جایگاه بزرگ علمی رسیده است، گفت: اکنون وقت آن است که ما علم خود را تبدیل به ثروت که هدف نهایی پژوهش است، کنیم.

ایران به جایگاه بزرگ علمی رسیده است / وقت آن است که علم به ثروت تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از منتخبان پژوهش که در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین کار پس از یک طرح مرحله اجرایی آن است چرا که در ایران 10 درصد پروژه‌ها کار اجرایی و 90 درصد آن فقط پیگیری است.

وی با بیان اینکه در این چند سال اخیر بسترهای مناسبی در بخش پژوهشی ایجاد شده است، افزود: پژوهش در تغییر نظام سلامت و حوزه دانش و فناوری ایران تأثیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در فرآیند سیاست‌گذاری، پژوهش به عنوان یک مؤلفه مهم در نظر گرفته می‌شود، اما انگیزه‌ها و نیز حمایت‌ها و فرآیندها نیز در پیشروی پژوهش‌ها مهم است.

وی با بیان اینکه از داروهای حیاتی همه حاصل پژوهش‌ها و تلاش متخصصان ایرانی است، ادامه داد: دشمن گاهی مواقع هم با اعتقادات ما کاری ندارد، بلکه می‌خواهد این دانش و فناوری علمی را از ما بگیرد، در حالی ‌که همه این تهدیدها تبدیل به فرصت خودکفایی ما می‌شود.

شیرانی گفت: بحث دنیای استکبار ریشه‌ای است و زمانی به پا می‌خیزد که ما بخواهیم خودکفا شویم و این در حالی است که همچنان فشارهای اقتصادی و سیاسی به مردم ایران است.

وی با بیان اینکه کشور ایران به جایگاه بزرگ علمی رسیده است، افزود: اکنون وقت آن است که ما علم خود را تبدیل به ثروت که هدف نهایی پژوهش است، کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به مقایسه پژوهش‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با سایر دانشگاه‌های هم رده کشور پرداخت و افزود: از سال 88 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشترین شیب پژوهشی را دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از 721 مقاله در سال 86 به یک هزار و 829 مقاله رسیده است.

شیرانی امتیاز استان اصفهان در مقالات را در سال جاری پنج درصد عنوان کرد و گفت: نسبت امتیاز خام اعضای هیئت علمی 70 است و این در حالی است که بهره‌وری در فعالیت‌ها و کارایی توسط اعضای هیئت علمی انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه آموزش عالی اصفهان حدود 20 مجله با بعد بین‌المللی داریم و این نشان از فضای مناسب دانشگاه اصفهان برای تحقیق است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول