اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص نیم‌درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: نیم‌درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی اختصاص می‌یابد.

اختصاص نیم‌درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،محسن مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت پژوهش و فناروی اظهار داشت: بنا به درخواست تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدیران دستگاه­‌ها و همچنین نظر موافق استاندار خراسان‌رضوی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال از تاریخ 25 آذر ماه تا تاریخ 28 آذر ماه به‌صورت غیرمتمرکز در محل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی، پژوهشکده‌ها، واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف عمومی‌سازی پژوهش و آشنایی مردم به‌ویژه جوانان و دانشجویان به ضرورت و اهمیت پژوهش برگزار می‌شود افزود: استان خراسان‌رضوی بیشترین تعداد نخبه و مخترع فعال کشور را در خود جای داده که لازم است از این ظرفیت مستعد حداکثر استفاده را کرد.

وی از نخبگان و مخترعان خواست تا به دنبال حل مشکلاتی که بیشتر در جامعه مشهود و دارای اولویت است باشند و ادامه داد: البته استانداری هم با جدیت و تلاش مستمر در جهت تأمین فضای مناسب برای استقرار بنیاد ملی نخبگان است.

وی گفت: استان خراسان‌رضوی امسال هم در نمایشگاه علم تا عمل که هر ساله برگزار می‌شود و در آن طرح‌های برتر استان‌ها ارائه می‌شود ، شرکت می‌کند.

وی افزود: در نمایشگاه سال قبل طرح‌های ارائه شده از سوی خراسان‌رضوی در این نمایشگاه خوش درخشید و با 80 طرح علمی مفتخر به کسب رتبه برتر کشوری شد.

مظفری اظهار داشت: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و همچنین دفتر آموزش و پژوهش تمامی تلاش خود را معطوف به توسعه آموزش عالی، تحقیق و پژوهش و ارتقاء سطح علمی دانشجویان، محققان، مخترعان، نخبگان و همچنین کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نموده، به طوری‌که در شش ماهه نخست سال‌ جاری نزدیک به 200 دوره آموزشی توجیهی، عمومی و اداری توسط دفتر آموزش و پژوهش اجرا و بر 524 دوره آموزشی که برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده، نظارت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی همچنین از اختصاص نیم درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به پژوهش‌های اولویت‌دار و اساسی استان خبر داد و گفت: توسعه مراکز و مؤسسات غیردولتی ارائه‌دهنده آموزش برای کارکنان دولت از جمله رویکردهای این معاونت است؛ به طوری‌که تاکنون 31 مؤسسه آموزشی دارای صلاحیت، تعیین، تائید و مشغول به ارائه خدمت شده‌اند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول