اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صید و صیادی شیلات گلستان خبر داد

تولید 15 تن کود ورمی کمپوست توسط صیادان پره گلستان

خبرگزاری فارس: معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان از تولید 15 تن کود ورمی کمپوست توسط صیادان پره استان خبر داد.

تولید 15 تن کود ورمی کمپوست توسط صیادان پره گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی صیادان گلستانی در کنار فعالیت صیادی به سمت فعالیت‎های تولیدی برای درآمد جنبی سوق داده شدند.

وی تصریح کرد: در اجرای مصوبه هیئت دولت در زمینه توانمندسازی شرکت‎های تعاونی پره و ایجاد درآمد جنبی برای صیادان، اداره کل شیلات گلستان به برگزاری دوره آموزشی «پرورش ماهیان تزئینی و تولید ورمی کمپوست» برای صیادان پره استان اقدام کرد.

یحیایی خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینه تولید کود ورمی کمپوست می‎تواند موجب افزایش درآمد جنبی صیادان شود.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان با تاکید بر توانمندسازی صیادان و ایجاد درآمدهای جنبی برای آنان افزود: نخستین مرحله دوره آموزشی «پرورش ماهیان تزئینی و تولید ورمی کمپوست» با حضور 16 نفر از صیادان پره استان برگزار شده که موجب سرمایه‎گذاری هفت نفر از این صیادان در این بخش شده و در نخستین برداشت 15 تن کود ورمی کمپوست تولید شد.

یحیایی اظهار امیدواری کرد با استقبال دیگر صیادان از این طرح می‎توان کمک شایانی به افزایش درآمد جامعه صیادی که عمدتاً از قشر کم‌درآمد هستند، کرد.

ورمی کمپوست یک نوع کود آلی است که توسط گونه‎ای خاص از کرم‎های خاکی تولید می‎شود و در نهالستان‎ها، گیاهان گلدانی، درختچه‎های تزئینی و انواع گل‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرد.

این کود غذای کاملی برای گیاهان محسوب می‎شود و علاوه بر اینکه به رشد و نمو گیاهان سرعت می‎دهد، موجب حاصلخیزی خاک نیز می‎شود.   

انتهای پیام/2307/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول