اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس هیئت کوهنوردی لامرد

برنامه صعودهای کوهنوردی لامرد در زمستان اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان لامرد گفت: برنامه صعودهای مختلف کوهنوردی در فصل زمستان از سوی هیئت کوهنوردی این شهرستان برگزار می‌شود.

برنامه صعودهای کوهنوردی لامرد در زمستان اعلام شد

حسین کریمی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: هیئت کوهنوردی شهرستان لامرد از سال 1378 با هدف ارتقای ورزش کوهنوردی و سنگ‌نوردی راه‌اندازی شد.‌

وی افزود: در چند سال اخیر ارتقای ورزش کوهنوردی و سنگ‌نوردی در میان آحاد مردم شهرستان لامرد به ویژه جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی از سوی هیئت کوهنوردی این شهرستان به صورت جدی پیگیری شده است.

رئیس هیئت کوهنوردی لامرد از مهم‌ترین افتخارات کسب شده توسط  ورزشکاران کوهنوردی لامرد را صعود به قله کلیمانجارو با ارتقاع 5 هزار و 895 متر در قاره آفریقا اعلام کرد و ادامه داد: صعود به قله‌های مختلف در کشورمان شامل سبلان، سهند، دنا و کرکس از دیگر افتخارات ارزشمند توسط ورزشکاران کوهنورد است.

کریمی نژاد اضافه کرد: در سال جاری نیز برنامه‌های متنوعی از سوی هیئت کوهنوردی لامرد برگزار شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری همایش ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کوهنوردی لامرد، انجام صعودهای مختلف داخلی به صورت هفتگی و جنگل‌نوردی اشاره کرد.

این مسئول ورزشی با اشاره به آغاز فصل زمستان از برگزاری صعودهای مختلف کوهنوردی نیز خبر داد و تصریح کرد: صعودهای مختلف کوهنوردی در فصل زمستان از سوی هیئت کوهنوردی شهرستان لامرد برگزار می‌شود و بازدید از غارهای نمکی شهر خورموج استان بوشهر، صعود به قله‌های دنا، تفتان و بل اقلید از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در فصل زمستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های بازآموزی و آموزش کوهنوردی ویژه برادران و خواهران کوهنورد نیز در فصل زمستان تشکیل می‌شود.

کریمی نژاد پتانسیل ورزش کوهنوردی در شهرستان لامرد را در درجه بالا دانست و در همین زمینه ابراز داشت: در حال حاضر علاقمندان به رشته ورزشی کوهنوردی و سنگ‌نوردی در لامرد بسیار هستند اما به دلیل عدم وجود دیوار سنگ‌نوردی در این شهرستان مجبورند به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند.

این ورزشکار لامردی تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است به طوری که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد 50 درصد از بودجه لازم به منظور احداث دیوار سنگ‌نوردی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: پس از انجام تغییر و تحول در ریاست هیئت کوهنوردی فارس 50 درصد از اعتبارات احداث دیوار سنگ‌نوردی به شهرستان لامرد جذب نشد، اما امیدواریم این موضوع  به‌زودی توسط رئیس فعلی هیئت کوهنوردی این استان که خود از جامعه ورزشکاران است پیگیری و حل شود.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان لامرد از برگزاری ویژه‌برنامه کوه، دشت، ساحل توسط این هیئت ورزشی نیز خبر داد و اضافه کرد: پنجمین ویژه‌برنامه کوه، دشت، ساحل، هر ساله در 23 اسفند ماه برگزار می‌شود که در این ویژه‌برنامه کوهنوردان لامردی از مسیرهای لامرد، ارتفاعات تابناک، بندر پارسیان و کناره‌های خلیج فارس طی مسیر می‌کنند.

کریمی نژاد در ادامه سخنان خود از برخی ادارات و نهادهای دولتی مستقر در لامرد به منظور گسترش ورزش کوهنوردی و سنگ‌نوردی و انجام حمایت‌های همه‌جانبه با هیئت کوهنوردی این شهرستان تشکر کرد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول