اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره):- 2

ابداع ورزش‌های جدید دینی و ملی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی از ورزش‌های غربی با ارزش‌های شیطان‌پرستی پیوند خورده است، گفت: باید طبق باورها و ارزش‌های دینی و ملی ایران ورزش‌های جدیدی ابداع شوند.

ابداع ورزش‌های جدید دینی و ملی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی در جریان برگزاری همایش «نقش سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی» در دانشگاه گیلان با اشاره به ترویج برخی عرفان‌های کاذب در کشور اظهار کرد: یوگا یک ورزش نیست بلکه یک رفتار عبادی مرتبط با آیین بودایی و هندو است.

این استاد حوزه به آیات قرآن کریم درباره کافران اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن کریم، سرنوشت کسانی که گناه می‌کنند تکذیب آیات خداوند است.

وی درباره برخی از آداب و رسوم اصیل اسلامی و ایرانی به ویژه ورزش زورخانه‌ای، اذعان کرد: از شرایط ورزش زورخانه‌ای ممنوعیت ورود هر فردی به محیط زورخانه است که در مقایسه با ورزش غربی فوتبال تفاوت این دو را می‌توان دید.

شریفی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای با نام و یاد خدا و با اجازه پیشکسوت‌ها آغاز می‌شود، گفت: احترام به پیشکسوت‌ها و سادات در این ورزش به شدت رعایت می‌شود و در تمام کارها حق تقدم با آنهاست.

وی معماری و طراحی گودهای زورخانه‌ای را متأثر از فرهنگ اسلامی دانست و اضافه کرد: گودهای زورخانه‌‌ای را معمولاً به یاد قبر شش گوشه امام حسین (ع) شش گوشه و یا به یاد امام رضا (ع) به صورت هشت گوش می‌سازند.

شریفی، با تصریح بر اینکه هیچ کار فرهنگی در دنیا به صورت کامل جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: انجام کارهای فرهنگی اگرچه زمان‌بر و سخت است اما نتیجه آن بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی درباره قابلیت دریافت 2 هزار و 400 شبکه ماهواره‌ای بیگانه در ایران، ادامه داد: بیشتر این شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی هستند.

این استاد حوزه، خواندن دعای جوشن کبیر را یکی از آداب قدیمی ورزش زورخانه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: ورزشکاران این رشته ورزشی در هنگام شنا رفتن در وسط گود زورخانه هزار نام و صفت خداوند که در دعای جوشن کبیر ذکر شده است را می‌خوانند.

وی ابداع ورزش‌های جدید طبق باورها و ارزش‌های دینی و ملی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با ابداع ورزش‌های دینی و ملی می‌توان به مرور زمان ورزش‌هایی مانند فوتبال را به حاشیه برد.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول