اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین:

9 دی در تاریخ انقلاب ماندگار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیروکارزین گفت: 9 دی روز ملی بصیرت مردم در ایران اسلامی است و برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

9 دی در تاریخ انقلاب ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت 9 دی این شهرستان اظهار داشت: 9 دی روز ملی بصیرت مردم در ایران اسلامی است و برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شد و باید آن را حفظ کرده و زنده نگه داشت.

وی افزود: شاید عده‌ای هنوز این حماسه بزرگ را درک نکرده و با تفکر سیاسی خود آن را دست کم بگیرند اما با نگاهی به قضایای مهم تاریخی درمی‌یابیم که عده‌ای از درک برخی واقعیت‌ها عاجزند و گذشت زمان حساسیت این وقایع را برای آنان آشکار و مشخص می‌کند.

امام جمعه قیروکارزین 9 دی را روز بصیرت و میثاق با ولایت و امامت و جنگ نرم دانست و ابراز داشت: یک بعد وظیفه ما در قبال این موضوع آگاهی بخشیدن به مردم است تا علاوه بر کار سخت‌افزاری سبب افزایش بینش، آگاهی و تفکر صحیح در مردم شویم تا ایامی مانند 9 دی و دهه مبارکه فجر در تاریخ انقلاب برجسته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت 9 دی قیروکارزین در سال‌های گذشته پرشکوه و باعظمت در این شهرستان برگزار شد افزود: حفظ دین و اعتقادات از جان و مال انسان با اهمیت‌تر است و نتیجه آنکه حضور باشکوه مردم و خلق حماسه 9 دی نشان داد که درست در روزهایی که تمام حرمت‌ها شکسته شد، مردم ایران زنده و بیدار هستند و با آن مقابله می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه باید ابعاد گسترده این حماسه را برای مردم آشکار کنیم تصریح کرد: دشمن برای ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کند و تحقیر دین اسلام، قرآن‌سوزی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) از جمله اقدامات شیطانی استکبار علیه اسلام در این راستا است.

امام جمعه قیروکارزین امنیت، آرامش و پیشرفت کشور را مرهون خون شهدا دانست و اضافه کرد: باید تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در بزرگداشت این ایام تمام و کمال اجرا شود و ادارات و نهادها در قبال آن مسئول  هستند چرا که غفلت و کوتاهی ما سبب می‌شود تا ماهواره‌ها و رسانه‌های دشمن خط‌مشی مردم را تغییر داده و در حرکت انقلاب انحراف ایجاد کنند.

وی در پایان افزود: شناسایی ظرفیت‌های مردمی و خودجوش در حوزه هنری، فضای مجازی و رسانه‌ها، تبادل نظر با کارشناسان و متفکران برای روشنگری و ماندگاری 9 دی و جنگ سرد و نرم دشمن در این حوزه، برگزاری جشنواره‌های ادبی، هنری، فیلم کوتاه و نمایش و وبلاگ، نوشتن انشا و مقاله توسط دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تحلیلی و تبیین نقش فرهنگ عاشورا در حماسه 9 دی از جمله موارد و ظرفیت‌هایی است که می‌توان در بزرگداشت این روز حماسی از آن بهره برد.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول