اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد

آمریکا و انگلیس طراح نقشه‌های اختلاف/دشمن به دنبال احیای نسخه اندلس است‌

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما در دوره جنگ بعد از جنگ قرار داریم و این مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره است، گفت: غرب در جنگ فرهنگی به دنبال به روز‌رسانی و احیای نسخه «اندلس» با هدف ترویج فساد است.

آمریکا و انگلیس طراح نقشه‌های اختلاف/دشمن به دنبال احیای نسخه اندلس است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری ظهر امروز در نخستین گردهمایی فرزندان و همسران دانشجوی کارکنان نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت "دوره گذار پس از جنگ و لزوم بصیرت و هوشیاری"، اظهار داشت: ما در دوره جنگ بعد از جنگ قرار داریم و این مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره است.

وی خاطر نشان کرد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، از این دوره به جهاد اکبر تعبیر می‌کند که اگر بصیرت و آگاهی نباشد، احتمال انحراف و گمراهی و ریزش بسیار محتمل است.

دریادار تنگسیری با استناد به شواهدی از تاریخ اسلام، خاطر نشان کرد: آدم‌های زیادی را سراغ داریم که در جریان جنگ سخت، یک پای اصلی میدان نبرد بودند اما دنیاطلبی، بی‌بصیرتی، عدم درک و تحلیل درست و ضعف ایمان باعث شد تا در جنگ نرم جزو شکست خوردگان و هلاک شدگان باشند.

وی افزود: در دوره جنگ بعد از جنگ انحراف و شکست دامن‌گیر برخی کسانی نیز شده است که سوابق درخشانی برای خود قائل بوده و هستند و همواره نان همان سوابق را خورده‌اند،‌ حال آن که "حال" آنان چیز دیگری است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که خداوند با کسی عهد اخوت و دوستی نبسته است، گفت: وجود سابقه خوب در گذشته دلیل پایداری در شایستگی نیست و استمرار این شایستگی در همه مقاطع عمر بسیار مهم است کما این که ما نمونه‌های زیادی سراغ داریم که در آغاز منشأ خدمات زیادی برای اسلام بودند اما در ادامه راه،‌ دچار انحراف شدند و مسیر خود را از جریان اسلام انقلابی جدا کرده و حتی به جبهه دشمنان اسلام پیوستند.

وی افزود: برخی مستندات تاریخی تصریح دارد که شمر بن ذی الجوشن، در رکاب حضرت امیر (ع) و در جنگ صفین، زخم‌ها برداشت و سال‌ها به جانبازی خود مباهات می‌کرد و یا عقبه او، طلحه و زبیر، در رکاب اسلام و رسول خدا (ص) مجاهدت‌ها کردند اما دیدید که در اثر غفلت و دنیاطلبی و بی بصیرتی و عدم درک درست، سرنوشت آنها چه شد.

تنگسیری خطاب به فرزندان دانشجوی کارکنان خاطر نشان کرد: شما در جنگ بزرگ امروز، افسران جنگ نرم هستید و در این معرکه نگاه به تاریخ، بصیرت و آگاهی و استعانت از قرآن و اولیا الهی علیهم السلام، چراه راه است.

وی افزود: وعده‌های الهی درباره بندگان و رهروان صالح و مخلص طریقش، تخلف ناپذیر است و البته رسیدن به دستاوردهای مهم و ارزشمند، ‌مستلزم تلاش و کوشش و مجاهدت است و به آسانی و راحتی محقق نمی‌شود.

تنگسیری با اشاره به "روندی که دشمنان در جبهه فرهنگی" دنبال می‌کنند، گفت: امروز دشمنان ما سعی دارند با احیا و  بروز کردن نسخه آندلس، بخش جوان و فعال جامعه ما را به فساد و ابتذال بکشانند.

وی افزود: خود غربی‌ها امروز از ابتذالی که خود باعث و بانی آن بوده‌اند،‌ خسته شده‌اند و عوارض این منجلاب، دامن خود آنها را نیز به شدت گرفته است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه دلیل برخی از انحرافات در میان سران جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از معارف و آموزه‌های قرآن کریم، عنوان کرد و با استناد به آیه شریفه 51 سوره مائده که می‌فرماید: یا ایهاالذین آمنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیا... و من یتولهم منکم فانه منهم ...، گفت: وضعیت برخی از سران کشورهای اسلامی به جایی رسیده است که مدال افتخار و اعلام نوکری به گردن دشمنان اسلامی می‌اندازند و به  آنان اعلام رفاقت و همسویی و وفاداری می‌کنند.

وی افزود: انگلیس امروز یکی از کشورهایی است که به کمک آمریکا، نقشه‌های اختلاف و تفرقه را در جهان اسلام، طراحی و عملیاتی می‌کند.

تنگسیری،‌ گفت: در شرایطی که دشمنان در صدد ایجاد انحراف در مسیری هستند که حضرت امام (ره) به تأسی از نهضت رسول الله (ص) ترسیم کرد،‌ بهترین راه مصونیت، زنده نگه داشتن یاد و مرام و وصیت شهیدان است.

وی افزود: ما باید ببینیم شهدا با چه بینش و بصیرتی در راه آرمان مقدس انقلاب اسلامی، از همه هستی خود گذشتند و آن گونه با خدا معامله کردند.

تنگسیری با بیان اینکه "تحقق وعده‌های الهی" در جریان دوران دفاع مقدس و بعد از آن بارها محقق شده است گفت: اگر ما ایمان خود را مستحکم کنیم و با مجاهدت و اخلاص در مسیر منویات الهی گام برداریم، وعده‌های خدا مبنی بر نصرت و پیروزی، قطعا به تحقق خواهد پیوست.

وی قشر دانشجویان متعهد و آگاه را امید آینده نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان کمر همت بسته‌اند تا کمر اسلام را بشکنند، نقش شما در جریان بیداری اسلامی و هوشیاری و ایستادگی ملت‌های مسلمان بسیار تأثیر گذار و تعیین کننده است.

انتهای پیام/2310/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول