اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تربیتی مؤسسه اخلاق و تربیت:

دایرة‌المعارف علوم تربیتی و اخلاقی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تربیتی مؤسسه اخلاق و تربیت از تدوین دایرة‌المعارف علوم تربیتی و اخلاقی بر ‌اساس چشم‌انداز این مؤسسه خبر داد.

دایرة‌المعارف علوم تربیتی و اخلاقی تدوین می‌شود

محمدصادق سنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس مؤسسه اخلاق و تربیت در سال 90 اظهار کرد: این مؤسسه در قالب دو رشته اخلاق کاربردی و مشاوره و راهنمایی کار خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مؤسسه آموزش عالی در چهار رشته اخلاق کاربردی، مشاوره، تربیت اخلاقی و روان‌شناسی اسلامی اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می‌کند.

معاون آموزشی و تربیتی مؤسسه اخلاق و تربیت ادامه داد: امسال پس از برگزاری آزمون بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 60 نفر در چهار رشته پذیرش شدند.

وی یادآور شد: اکنون 55 نفر در این مؤسسه در حال تحصیل هستند که از طریق آزمون اختصاصی پذیرش شده‌اند.

سنگی با اشاره به چشم‌انداز آینده مؤسسه اخلاق و تربیت گفت: پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این چشم‌انداز پیگیری می‌شود.

وی تمرکز بر مباحث آموزشی را از دیگر اهداف تعیین شده در چشم‌انداز مؤسسه ذکر کرد و افزود: تدوین دایرة‌المعارف علوم تربیتی و اخلاقی و ارتباط نزدیک با آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه‌ها بوده که در این چشم‌انداز بررسی می‌شود.

معاون آموزشی و تربیتی مؤسسه اخلاق و تربیت با بیان اینکه احکام، اعتقادات و اخلاق از مهم‌ترین مسائل و معارف دینی است، گفت: اکنون متأسفانه به بخش اخلاق به اندازه کافی پرداخته نشده است.

وی یادآور شد: حوزه علمیه و دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف به توفیقات خوبی رسیدند‌، ولی در بخش اخلاق، مباحث اخلاقی و تربیتی به طور شایسته کاری انجام نشده است.

معاون آموزشی و تربیتی مؤسسه اخلاق و تربیت تأکید کرد: وظیفه حوزه‌ها و دانشمندان است که این مباحث را به طور جدی با توجه به پیشرفت‌های سریعی که در دنیا در حال وقوع است‌، پیگیری کنند.

انتهای پیام/78003/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول