اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد رشت:

ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ایجاد مراکز فعال کارآفرینی در دانشگاه‌ها را یک نیاز ضروری دانست.

ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ ضروری است

سید محمود شبگومنصف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توسعه کارآفرینی و تاثیر آن بر توسعه پایدار اقتصادی، اظهار کرد: با معرفی کارآفرینان موفق به دانشجویان می‌توان در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی با در نظر گرفتن شعار امسال مبنی بر سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام برداشت.

وی با بیان اینکه هنوز کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما جایگاه مطلوبی نیافته است، افزود: دانشجویان در جریان فراگیری تحصیل علم بیشتر به جنبه‌های آموزشی آن توجه دارند و تاکنون به مباحث عملی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها کمتر پرداخته شده است.

این استاد دانشگاه، معرفی کارآفرینانی را که تنها با تکیه بر دانش خود و با دست خالی اقدام به تولید و کسب و کار کرده‌اند را موجب ایجاد انگیزه در دانشجویان پس از دوران فراغت از تحصیل خواند و گفت: امید به اشتغال در اداراه‌ها و نگاه‌های پشت میزنشینی باید اصلاح شود زیرا اخذ مدرک تحصیلی به منزله استخدام و پشت میزنشینی نیست.

وی کسب مهارت طبق علایق و نیازهای جامعه در زمینه‌های خدمات و تولید و فعالیت در بنگاه‌های کوچک اقتصادی را از جمله گام‌های نخست در کارآفرینی دانست و ادامه داد: کارآفرینی موتور توسعه اقتصاد است و ایجاد کسب و کار کوچک اقتصادی می‌تواند به تدریج موجب توسعه شود.

شبگومنصف، دعوت از کارآفرینان موفق در جمع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت را موجب معرفی زمینه‌هایی از ایجاد یک کسب و کار به دانشجویان نامید و اذعان کرد: این امر که برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اجرا شده با استقبال بی‌سابقه داشجویان همراه بوده و امیدواریم در آینده این برنامه با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های بزرگ‌تری تقویت شود تا دانشجویان به غیر از استخدام به فکر اشتغال در واحدهای دیگر باشند.

وی با تصریح بر اینکه عملی کردن مواد درسی می‌تواند به دانشجویان در ایجاد یک کسب و کار مناسب کمک کند، ابراز کرد: تدریس خصوصی کوتاه‌ترین راهی است که یک دانشجو می‌تواند با استفاده از علمی که فراگرفته است برای خود درآمدزایی کند.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به رشد 50 میلیون نفری جمعیت ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: رشد جمعیت به معنای رشد مصرف کننده است و نقطه قابل توجه این است که باید در بازار تولید و عرضه را با تقاضا برابر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز به دلیل گسترش شهرنشینی بیشتر تقاضاهای مردم برای برطرف کردن نیازها و مایحتاج زندگی با مراجعه به سوپرمارکت‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا توجه به صنعت بسته‌بندی اهمیت دارد زیرا تغییر سبک زندگی مردم موجب توسعه صنعت بسته‌بندی به شیوه‌های نوین شده است.

شبگومنصف، آشنایی نیازهای بازار توسط دانشجویان را یکی از پروژه‌های دانشجویی برای ایجاد کسب و کار در راستای آن دانست و خاطرنشان کرد: ثبت شرکت، میزان سرمایه‌گذاری، تامین نیروی انسانی، بازاریابی و عرضه محصول یا خدمات به بازار، اجرای پروژه و محاسبه سود و زیان آن می‌تواند در قالب تحقیقات دانشجویی شناسایی شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر ضرورت تاسیس مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و متذکر شد: دانشجویان بدانند که تحویل دادن پایان‌نامه، پایان کار دانشجویی نیست بلکه با شناسایی مشکلات و نیازهای جامعه می‌توانند در راستای رشته تحصیلی خود با بهره‌گیری از کارآفرینان برتر و موفق برای خود شغلی دست و پا کنند.

این استاد دانشگاه، شناسی را از مهم‌ترین عوامل و عناصر توسعه دانست و یادآور شد: امروزه در تمام دانشگاه‌ها کارآفرینی یک امر پذیرفته شده است و دانشجویان باید یاد بگیرند که با شناخت از عوامل محیطی و متغیرهای تاثیرگذار آن به دنبال تصمیمی برای انجام دادن فعالیت‌های بعدی زندگی خود باشند.

به گزارش فارس، محمد یوسفی مدیر عامل کارخانه «ماشین‌سازی آدیش خزری» کارآفرین برتر در جمع دانشجویان از تجربه‌، تلاش و رازهای موفقیت خود صحبت کرد که بین دانشجویان بازخورد خوبی داشته است.

انتهای پیام/84002/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول