اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تولید علم قطع وابستگی‌ علمی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین با ضروری دانستن تولید علم در کشور گفت: تولید علم سبب قطع وابستگی‌های علمی می‌‌شود.

تولید علم قطع وابستگی‌ علمی را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سرمایه انسانی در هر جامعه‌ای بزرگ‌ترین و همچنین بالاترین سرمایه برای جامعه مذکور بوده که مقدمات رشد و توسعه را فراهم کرده و می‌تواند زمینه‌ساز تغییر و تحول بنیادین در زمینه‌های مختلف شود.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه نیروی انسانی جوان نقش و تأثیر زیادی در رونق اقتصادی دارد، افزود: دوران ارزشمند و افتخار آفرین جوانی بهترین، شکوفا‌ترین و ارزشمند‌ترین دوران برای پیشرفت و کسب معرفت بوده که لازم است تا تمام جوانان و نوجوانان عزیز جامعه اسلامی به آن توجه کرده و در راستای استفاده بهینه از این دوران تلاش کنند.

این مسئول ادامه داد: مسلمانان در سراسر جهان پیرو مکتب و شریعتی هستند که در حوزه علوم مختلف محدودیت و فشار را از مسیر تمام آنان برداشته است.

وی عنوان کرد: عدم ایجاد محدودیت زمانی نخستین مطلبی است که دین مبین اسلامی آن را قبول نداشته و بنابر تعالیم این دین الهی هیچ‌گاه فارغ‌التحصیل در بین مسلمانان وجود ندارد و مصداق این بیان نیز سخن پیامبر اسلام پیرامون علم است که می‌فرمایند جست‌وجو و طلبیدن دانش از مهد کودکی تا زمان پیری و کهولت سنی بر هر مسلمان زن و مرد واجب و نیز ضروری است.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: حسابی تا پایان عمر خویش و حتی دورانی که در بیماری شدید به سر می‌برد نیز هیچ‌گاه دست از مطالعه و دانش‌افزایی بر نمی‌داشت و در بستر بیماری کتاب و مقاله مطالعه می‌کرد.

نظری تصریح کرد: عدم وجود محدودیت مکانی دومین موردی است که دین اسلام به عنوان مانع و بهانه‌تراشی آن را از مسیر مسلمانان خارج کرده به طوری که پیامبر اسلام طلب علم را در دورترین نقطه روی زمین نیز بر آحاد مسلمانان واجب دانسته‌ است.

این مسئول اضافه کرد: محدودیت جنسی نیز در تعلیم و آموزه‌های دین مبین اسلام جایگاهی نداشته و زن و مردم مسلمان می‌توانند در این راستا تلاش کرده و به دانش‌افزایی بپردازند.

وی ادامه داد: بنا به فرموده امام‌ علی (ع) حکمت و علم گمشده مؤمن بوده و عزت، استقلال و آزادی‌ حقیقی در گرو دانش و حکمت است.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان داشت: کسانی که طالب علم هستند باید همواره جهاد علمی داشته باشند و کشوری قدرتمند است که نیروی انسانی توانمند داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان، رهنمود‌ها و فرموده‌‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خطاب به جوانان پیرامون ضرورت تولید علم در جامعه گفت: امروز، آینده نظام اسلامی در دست جوانان و قشر‌های مختلف نوجوانان بوده و جوانان هستند که می‌توانند عزت کشور را به طور کامل به دست آورده و علوم مختلف را به طور ملی و داخلی تولید کنند.

این مسئول با بیان اینکه تولید علم از راه‌های قطع وابستگی‌های علمی در عرصه‌های گوناگون است، تصریح کرد: ایستادگی برابر تحریم‌ها سبب خودکفایی شده و همان طور که امام راحل فرمودند، «ما می‌توانیم» قطعا اراده قوی عامل پیروی و افتخار است.

نظری ادامه داد: در طول مدت 33 سال گذشته به اثبات رسیده است که در هر دوران دشمن شدت فشار خویش را بر ملت غیور و دلاور ایران اسلامی مضاعف‌تر کرده به تبع آن نیز پیشرفت‌ها، تکنولوژی‌ها و توسعه‌ها افزایش یافته و کشور در مرز خودکفایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ پیشرفتی بدون تولید علم در کشور اتفاق نمی‌افتد، ابراز داشت: تأثیر مقام معظم‌ رهبری در عرصه تولید علم لازم است که در سرلوحه کار دانشجویان قرار داشته باشد.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه افراد در مشاغل گوناگون کشاورزی، کارخانه‌ای و خانه‌داری باید به وظیفه خویش برای تولید قوی و هوشمند تلاش کنند، متذکر شد: دانشجویان پیشکسوت دیروز مانند شهید علم‌الهدی در دوران جنگ تحمیلی با اراده‌ای آهنین وارد میدان جهاد سخت شده و از مرز‌های نظام اسلامی پاسداری کردند و دانشجویان امروزی نیز با تبعیت از ولایت در مسیر به گردش در آوردن چرخه تولید علم گام برداشته و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول