اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

کارتن‌خواب‌ها در همدان جمع‌آوری‌ می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: با تصمیمات جدید گرفته شده به زودی کارتن‌خواب‌ها در همدان جمع‌آوری‌ خواهند شد.

کارتن‌خواب‌ها در همدان جمع‌آوری‌ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد، با بیان اینکه در حوزه تشکل‌های مردمی ظرفیت  قانونی و ظرفیت‌های جانبی مطرح است، اظهار داشت: در حوزه تشکل‌های مردمی ظرفیت‌های قانونی داریم که می‌تواند زمینه اجرای برنامه‌های قانونی را نیز فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان انجمن‌ها ابتدا باید، ظرفیت‌های قانونی خود را باور داشته باشند، عنوان کرد: انتظار ما از تشکل‌هایی که مجوز قانونی دارند این است که ابتدا قانون تشکل‌ها و بند چهارم آن را مطالعه کرده، سپس در کار خود مدعی شوند.

به گفته معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان اگر در بخش تشکل‌های مردم‌نهاد مدعی نباشیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی خطاب به تشکل‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه در قانون ظرفیت‌هایی برای شما عنوان شده که حقوق مسلم شماست و باید پیگیر آن باشید، عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در قانون برای شما معرفی شده و در جامعه اقبال عمومی به تشکل‌های مردم نهاد وجود دارد.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه در بحث توانمندسازی شهرها حرف ما نیز سخن تشکل‌های مردم‌نهاد است، ابراز داشت: تشکل‌ها می‌توانند در این بخش‌ها وارد شوند چرا که این ساخت و سازها به صورت غیر قانونی در شهر‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، برای جمع کردن مناطق آلوده به مواد مخدر در شهر 10 طرح امنیتی اجرا شد اما جوابگو نیست.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز مخالفت با برج‌سازی در مناطقی که می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، در ادامه تصریح کرد: با تصمیمات جدید گرفته شده به زودی کارتن‌خواب‌ها در همدان جمع‌آوری‌ خواهند شد.

وی با بیان اینکه دادن پناه به کارتن‌خواب‌ها تنها یک مسکن است، گفت: در زمانی که مسئولیت فرمانداری همدان را بر عهده داشتم، در همدان 75 نفر کارتن‌خواب را جمع‌آوری کردیم که 43 نفر از آنها از خارج از استان همدان به اینجا آمده بودند.

فامیل‌کریمی از پیشرفت 50 درصدی برخورد با باندهای مواد مخدر در استان خبر داد و تصریح کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد در یک حوزه متمرکز استفاده کنیم.

وی با اشاره به ابراز گلایه‌مندی برخی تشکل‌های مردم‌نهاد مبنی بر عدم دعوتشان در کارگروه‌های تشکل‌های مردم‌نهاد در استانداری نیز گفت: در صورتی که تشکل‌ها در کارگرو‌ه‌ها دعوت نمی‌شوند، از این پس با هماهنگی‌های در نظر گرفته شده می‌توانند در جلسات حضور یابند.

گفتنی است در پی وقت کوتاهی که معاون سیاسی- امنیتی برای حضور در این جلسه اختصاص داده بود، تعدادی از دعوت‌شدگان از نحوه ورود به استانداری انتقاد داشته و درخواست کردند اگر مسئولان وقتی برای ما ندارند بهتر است جلسات در شب‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/89004/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول