اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت و گو با فارس:

پرداخت مستمری چندبرابر به متکدیان/حاضریم کارتن‌خواب‌ها را نگهداری کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران از آمادگی این نهاد برای تحویل گرفتن متکدیانی خبر داد که توسط دستگاه‌ قضایی و نیروی انتظامی به این مجموعه تحویل داده می‌شوند.

پرداخت مستمری چندبرابر به متکدیان/حاضریم کارتن‌خواب‌ها را نگهداری کنیم
روح‌الله ردایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در امر ساماندهی متکدیان قانونی وضع شده است که چند سازمان را موظف کردند که در ساماندهی متکدیان دخیل باشند، بیان داشت: قانونگذار مشخص کرده درباره متکدیان، نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری متکدیان با دستور دادستانی است و شهرداری موظف به پرداخت هزینه جابه‌جایی و ساماندهی متکدیان است.
وی افزود: بهزیستی موظف به ساماندهی متکدیان با هزینه‌ای است که شهرداری پرداخت می‌کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه متکدیان چند دسته هستند، تصریح کرد: کسانی که واقعا نیازمند هستند و زندگی‌اشان از طریق تکدی‌گری می‌گذرد این آمادگی در بهزیستی و کمیته امداد وجود دارد که آنها را سوای از مستمری مبلغی چندبرابر را پرداخت کند که دیگر تکدی‌گری نکنند.
ردایی یادآور شد: بخش دیگر از متکدیان از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر وارد می‌شوند و این بخش را در هر زمانی نیروی انتظامی جمع‌آوری کرد و شهرداری هزینه‌اش را پرداخت کرد موظف هستیم آنها را به استان و شهر خود منتقل کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد سالمند هستند و یا معلولیت دارند نیز تکدی‌گری می‌کنند، اظهار داشت: اگر این افراد کارتن خواب و  بلاصاحب باشند به هر تعداد که باشند در استان حاضریم با دستور دادستان در مراکز خود نگهداری کنیم.
ردایی با تاکید بر اینکه عده‌ دیگر از متکدیان حرفه‌ای هستند و جمعی گدایی می‌کنند و دادگستری موظف به برخورد با این افراد است، گفت: برای ساماندهی نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌ها است و بهزیستی نیز به عنوان عضوی از آن تیم در ساماندهی می‌توانیم کمک کنیم.
وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر متکدیان به شما تحویل داده می‌شوند گفت: شما موردی را بیاورید که متکدیان به ما معرفی و تحویل شده است و دادستان دستور داده و بهزیستی نپذیرفته است.
انتهای‌ پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول