اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی با استاندار

اضلاع سران فتنه بیش از سه ضلع است

خبرگزاری فارس: دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی به مناسبت 16 آذر در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لزوم عملیاتی کردن فرامین رهبری مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها اشاره کرده و از مشکلات دانشگاه و دانشجو سخن گفتند.

اضلاع سران فتنه بیش از سه ضلع است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امروز و به مناسبت روز دانشجو نشست تشکل‌های دانشجویی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این نشست ابتدا استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه از بدو آغاز نهضت در سال 42 و البته پیش از آن و در دهه 30 نقش بارزی در استکبارستیزی و مبارزه با استعمار داشته است.

وی با گرامیداشت شهادت سه تن از دانشجویان انقلابی در سال 32 و همچنین پاسداشت روز 16 آذر ابراز داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با در نظر گرفتن نقش دانشگاه در پیروزی و به ثمر نشستن نهضت به توسعه این مراکز در کشور به صورت گسترده همت گماشت.

این مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد یک وجب فضای دانشگاهی وجود نداشت که اکنون ده‌ها هزار دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند و بیش از 27 واحد دانشگاهی به دانشجویان سرویس‌دهی می‌کنند.

صابری تعامل دانشگاه با همه بخش‌ها را موجب شکوفایی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: باید ارتباط دانشگاه با برخی بخش‌ها از جمله صنعت بیشتر شود.

وی توسعه کهگیلویه و بویراحمد را در گرو این تعامل دانست و گفت: تقریبا می‌توان گفت که توسعه بدون ارتباط دانشگاه و صنعت در استان ما محال است.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و پیشنهادات و البته انتقادات خود پرداختند.

دانشجو عمله خط‌بازان و سیاسی‌کاران نمی‌شود

در ابتدا الهی از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که ما دانشجویان عمله سیاسی‌کاران و خط‌بازان نمی‌شویم، تصریح کرد: ما به فرمایشات رهبری پایبند هستیم و نشان خواهیم داد که سیاسی اندیش هستیم ولی بازیچه افراد زیاده‌طلب و سیاسی‌کار نمی‌شویم.

در ادامه دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه‌ یاسوج راهبردی‌ترین فرمایشات رهبری را در دیدار با دانشجویان دانست و گفت: در این دیدارها دانشجویان خواسته‌ها و دغدغه‌های خود را صریح عنوان می‌کنند و رهبری نیز با شنیدن سخنان دانشجویان که دارای روح عدالت‌خواهی است نسخه شفابخش خود را ارائه می‌دهند.

مسئولان از زیر بار پاسخگویی به دانشجویان شانه خالی می‌کنند

وی افزود: گلایه اصلی ما از مسئولان این است که چرا در دانشگاه حاضر نمی‌شوند و به بهانه‌های مختلف از جمله این‌که از بالا باید به ما مجوز بدهند از زیر بار پاسخگویی به دانشجویان شانه خالی می‌کنند.

طاهری از کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در این استان سخن به میان آورد و گفت: استان نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد که مهم‌ترین نقطه ضعف آن به حوزه فرهنگی برمی‌گردد.

وی از نگاه ناخوشایند مسئولان کشوری به این استان پرده برداشت و گفت: تا هنگامی که مسئولان کشور با داشتن این همه ظرفیت ما را محروم تصور می‌کنند وضعیت همین است که می‌بینیم و احساس می‌کنیم.

طاهری از لزوم تزریق نگاه جهادی به این استان گفت و افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مسئول ارشد اجرایی باید حضور مسئولان در دانشگاه برای پاسخگویی را بسترسازی کند تا با ارتباط گرفتن دانشگاه و سایر بخش‌ها کارها بر مبنای علمی پیش رود.

در ادامه آرمان بیگلری از فعالان بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با قرار گرفتن در پشت جایگاه به تبیین مشکلات کنونی کشور و فتنه‌ها از صدر اسلام تاکنون پرداخت.

این فعال دانشجویی بیان داشت: بعد از رحلت پیامبر اسلام جنگی با عنوان اسلام و کفر نداریم بلکه همه جنگ و ستیز اسلام با اسلام است.

برخی استوانه‌های انقلاب در دامن فتنه غلطیدند

بیگلری با ذکر تعدادی از نمونه‌های جنگ اسلام با اسلام تصریح کرد: اسلام همواره از منافقین ضربه خورده و از این پس نیز مبارزه ما تنها با اسلام آمریکایی است و نه با آمریکا.

وی در ادامه به ابعاد فتنه در مراحل مختلف و نقش افراد در آن پرداخت و گفت: فتنه از نظر ما نه سه ضلع بلکه اضلاع مختلفی دارد و کسانی که در طول سه دهه گذشته خود را استوانه انقلاب می‌دانستند با انحراف از اصول به دامن فتنه غلطیدند و خود از سران فتنه شدند.

بیگلری با اشاره به این ‌که استاد رحیم‌پور ازغدی به خوبی چنین موضوعاتی را تبیین می‌کنند، تصریح کرد: ما به عنوان قشر عدالت‌خواه جامعه باید با بصیرت‌اندوزی به دنبال بصیرت‌افزایی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/2571/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول