اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

زیرساخت‌های اولیه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و حمایت از سرمایه‌گذاران در این مناطق خبر داد.

زیرساخت‌های اولیه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جریان سفر به شهرستان نیر از کارخانه آب معدنی تسنیم نوش شرکت گروه آتیه ساوالان که ساخت آن از سال 88 در زمینی به مساحت 58 هزار متر مربع آغاز شده و با صرف 120 میلیارد ریال به پیشرفت 47 درصدی رسیده بازدید کرد.

فاز اول این کارخانه با اشتغالزایی 500 نفر قرار است در نیمه دوم سال 92 به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل از کارخانه تولید آب معدنی حیاط کوهستان نیز که در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با اعتبار اولیه 6 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 30 نفر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال احداث است دیدن کرد.

نیکزاد همچنین از شهرک صنعتی شهرستان نیر بازدید کرد.

این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 31 هکتار و با 18 هکتار زمین صنعتی، در قالب 110 قطعه خواهد بود که هم‌اینک در حال جدول‌گذاری و خیابان‌کشی است.

استاندار اردبیل در ادامه از دهکده توریستی سبلان و آبگرم برجلو که فاز اول آن با صرف 25 میلیارد ریال به 65 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و کل طرح در 100 هکتار اجرا خواهد شد، نیز بازدید کرد.

نیکزاد همچنین پل روگذر منطقه نمونه گردشگری سقزچی را افتتاح کرد، این پل با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون ریال بر روی رودخانه بالیقلو چای احداث شده است.

استاندار اردبیل همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان نیر شرکت کرد.

اکبر نیکزاد هدف از سفر به شهرستان‌های استان را پیگیری پروژه‌های عمرانی و سرعت‌بخشی به آنها عنوان کرد و افزود: دولت با تمام امکانات از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه در مناطق محروم حمایت می‌کند و زیرساخت‌های اولیه را در اختیار سرمایه‌‌گذاران قرار می‌دهد.

وی از اختصاص 2 میلیارد ریال برای شهرداری نیر و 500 میلیون ریال برای مسقف شدن گلزار شهدای شهر نیر خبر داد و گفت: برای خرید ماشین‌آلات دو کارخانه موجود در شهرک تخصصی آب نیر با مسئولان بانک صنعت و معدن رایزنی خواهیم کرد تا برای خرید ماشین‌آلات سرمایه‌گذاران را حمایت کنند.

نیکزاد یک میلیارد ریال برای ساخت و ساماندهی اطراف مسجد شهر کورائیم اختصاص داد و گفت: میزان تخصیص اعتبار مصوب ناحیه صنعتی نیر هم از 17 درصد به 70 درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به زودی مدرسه هوشمند با همت اداره آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی استان در بخش کورائیم راه‌اندازی خواهد شد، افزود: از 13 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان نیر هم یک‌هزار میلیون ریال اختصاص یافته اما 2 میلیارد ریال دیگر برای این طرح تخصیص می‌یابد.

امام جمعه شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره به قابلیت‌های موجود در این شهرستان به احداث مجتمع‌های آب‌درمانی در شهرستان اشاره کرد و از کندی احداث این مجتمع‌ها انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی گفت: آبگرم‌های معدنی شهرستان نیر سال‌های متمادی به هدر رفته و هیچ مسئولی نسبت به این سرمایه ملی و خدادادی اهمیت نمی‌دهد.

وی در ادامه خواستار سرعت دادن به طرح‌های گردشگری به ویژه آبگرم‌‌های منطقه شد و ابراز داشت: با تکمیل این پروژه‌ها مشکل بیکاری منطقه حل خواهد شد.

فرماندار نیر هم با اشاره به قابلیت‌های بکر و بالقوه شهرستان نیر و عبور 40 درصدی مسافران شمال غرب کشور از این شهرستان، اظهار داشت: توجه به بخش گردشگری منطقه با عنایت به قابلیت‌های زیاد موجب رونق اقتصادی و اشتغال منطقه خواهد شد.

سید حمید عباداللهی افزود: این شهرستان به ظرفیت دوم شهر توریستی سرعین تبدیل شده و توجه به بخش صنعت گردشگری آن موجب زدودن غبار محرومیت از چهره شهرستان نیر می‌شود.

انتهای پیام/62003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول