اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش روانسر

شورای دانش‌آموزی تمرینی برای تقویت خودباوری دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش روانسر گفت: شوراهای دانش‌آموزی تمرینی برای تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان است‌.

شورای دانش‌آموزی تمرینی برای تقویت خودباوری دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رحیم کرمی امروز در کارگاه آموزشی اعضای شوراهای دانش‌آموزی مدارس دخترانه شهرستان روانسر اظهار داشت‌: شوراهای دانش‌آموزی تمرین مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان برای انتخاب سرنوشت تحصیلی و تربیتی و همچنین تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان است‌.

کرمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی آموزش و پرورش و نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود‌: دشمنان از رشد علمی دانش‌آموزان ایرانی در هراسند و همین امر موجب شده که در شبیخون فرهنگی حملات خود را بر اساس جوانان برنامه‌ریزی کنند ولی نقشه شوم آنان با هوشیاری و بصیرت دانش‌آموزان و جوانان ایران اسلامی بی‌فایده است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با تحصیل علم و دانش‌، تهذیب اخلاق و الگوپذیری از بزرگان اسلام، قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر ادامه داد: تمامی تصمیمات شوراهای دانش‌آموزی باید در چارچوب قوانین و مقررات آموزش و پرورش باشد و از طریق مدیر مدرسه و مسئولان ذیربط پی‌گیری و دنبال می‌شود‌.

معاون پرورشی و تندرستی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر نیز گفت: به منظور مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه کمیته‌های قرآن و معارف، فرهنگی ادبی، سیاسی اجتماعی، ورزشی، علمی آموزشی، پشتیبانی" مالی -اداری"‌، هنری تبلیغی، انضباطی، تعاون و بهداشت در شوراهای دانش‌آموزی تشکیل شده است‌.

مراد میرزایی افزود‌: تعداد اعضای شورای دانش‌آموزی هر آموزشگاه براساس آمار دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در آن واحد آموزشی است که در مدارس تا 250 نفر دانش‌آموز هفت نفر عضو اصلی‌، 250 تا 350 نفر 9 نفر عضو اصلی‌، 350 به بالا 14 نفر عضو اصلی و پنج نفر علی‌البدل‌، که از این تعداد در نخستین جلسه شورا با رأی‌گیری بین منتخبان مسئول‌، معاون و منشی شورا تعیین و انتخاب می‌شوند‌.

میرزایی تصریح کرد‌: جلسات شوراهای دانش‌آموزی با حضور دو سوم اعضای رسمی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی شرکت‌کنندگان با اهداف شورا، اصول و خط مشی شورا، کمیته‌های دانش‌آموزی شورا آشنا شدند و دانش‌آموزان در فضایی صمیمی نظرات و خواسته‌های خود را در خصوص برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس محل تحصیل خود بیان می‌کنند. 

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول