اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی همدان:

آموزش، مهم‌ترین گام مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: آموزش مربیان، والدین و دانش‌آموزان، مهم‌ترین گام در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

آموزش، مهم‌ترین گام مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین ملکی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار داشت: آموزش مربیان و معلمان، والدین و دانش‌آموزان مهم‌ترین گام در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه دو کمیته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش برای مبارزه با این بحث تشکیل شده است گفت: کمیته پیشگیری در هر منطقه اقدامات جداگانه‌ای انجام می‌دهد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش پرورش همدان ادامه داد: کمیته مبارزه با مواد مخدر نیز دارای 12 عضو ثابت است که این اعضا از سایر دستگاه‌های مرتبط با این امر هستند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و در کمیته پیشگیری اجرای جشنواره نوجوان سالم که از مصوبات وزارت آموزش و پرورش است را خواهیم داشت.

ملکی از برنامه‌های فرهنگی استانی و شهرستانی دیگری خبر داد و تأکید کرد: بر اساس یک تفاهمنامه با قوه قضاییه تمام همکاران فرهنگی تحت آموزش مدرسان قوه قضاییه و دانشگاه در بحث مبارزه با مواد مخدر آموزش‌های لازم را خواهند دید.

 وی افزود: این آموزش‌ها در قالب دوره‌های ضمن خدمت 16 ساعته هستند که 3 هزار معلم در سطح شهرستان از این آموزش‌ها برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش پرورش همدان با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی در آن زمینه صورت گرفته و خواهد گرفت، گفت: برگزاری کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد مذهبی و پرداخت یک میلیون تومان اعتبار به هر مجتمع آموزشی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین و دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت آموزش والدین افزود: تأکید ما بر توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس است زیرا معلم و مربی توانمند می‌تواند تأثیر بسیار بر الگوی رفتاری دانش‌آموز داشته باشد.

انتهای پیام/2499/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول