اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز دانشجو/

علوم و ایده‌های تحقیقاتی خود را در اختیار دشمن نگذاریم

خبرگزاری فارس: متأسفانه امروز نتیجه عمری زحمت علمی و تحقیقاتی صاحبان ایده یا دانشجویان به بهانه‌های مختلف و به سادگی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که کوچک‌ترین حسن نیتی نسبت به ما ندارند.

علوم و ایده‌های تحقیقاتی خود را در اختیار دشمن نگذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همیشه 16 آذر فرصتی است تا به نام دانشجو برای دانشجو نوشت و استان قزوین نیز با دارا بودن دانشگاه‌های بزرگ قطعا سهمی بزرگ در این روز دارد.

به مناسبت این روز مطالبی پیرامون مقالات دانشجویی و نحوه انتشار آن در دیگر کشورها که از دغدغه‌های امروز دانشجویان و مراکز دانشگاهی است، در ذیل می‌آید.

"واذا لقوا الذین امنواقالواامنا واذاخلا بعضهم الی بعض قالوا اتحدثونهم با فتح الله علیکم لیحاجوکم به عند ربکم افلا تعقلون"(سوره بقره آیه 76)

ترجمه: و هرگاه با مؤمنان روبرو شوند گویند ما نیز ایمان آورده‌ایم و چون با یکدیگر خلوت کنند گویند چرا دری که خدا از علوم به روی شما گشوده به روی مسلمانان باز می‌کنید تا به کمک همان علوم با شما نزد خدایتان محاجه کنند؟ چرا فکر نمی‌کنید؟

آیه فوق شرح رفتار و گفتار بنی اسرائیل در جلسات خصوصی و بعد از ظهور اسلام است.

همانطور که می‌بینیم از همان ایام به این مطلب واقف بودند که نباید اطلاعات علمی را به راحتی در اختیار دشمن قرار داد و نباید دشمن را در هیچ یک از شاخه‌های علوم و فنون و پیشرفت‌های دانش که توسط محققان و علمای جبهه خودی به دست آمده باخبر کرد، چیزی که وجوب آن عقلا کاملا معلوم و مشهود است و دشمنان خدا و بشریت طی قرون متمادی کاملا به آن پایبند بوده‌اند.

اما با نهایت تأسف و تأثر می‌بینیم که در سایه غفلت برخی تصمیم گیرندگان و مسئولان ذیربط در همه حوزه‌ها این مسئله بسیار مهم در کشور ما مغفول مانده و به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف نتیجه عمری زحمت علمی یا تحقیقاتی دانشمندان یا صاحبان ایده یا دانشجویان یا حتی هر مبتکر و مخترع و صاحب ایده‌ای به بهانه‌های مختلف و به سادگی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که کوچک‌ترین حسن نیتی نسبت به ما نداشته و از هیچ اقدامی در جهت انهدام پایه‌های رشد و پیشرفت و رفاه و امنیت و حتی حیات جامعه ما چنانچه بتوانند فروگذار نکرده و نمی‌کنند.

جالب اینجاست که حتی گاهی برای دادن این اطلاعات به دشمنان خدا نه تنها چیزی هم دریافت نمی‌کنیم بلکه گاهی با افتخاری کاملا جاهلانه برای دادن این اطلاعات از هیچ تلاشی دریغ نکرده و پول هم پرداخت می‌کنیم!

لزوم ارائه مقالات ISI برای کسب مدارج علمی دانشگاهی، شرکت در نمایشگاه‌های متنوع برای ارائه دستاوردهای تحقیقاتی در کشورهای بسیار که هر روز در گوشه‌ای برگزار می‌شود و اخیرا برگزاری کارگاه‌هایی برای استخراج ایده‌های نوآورانه از ذهن مبتکران و صاحبان ایده توسط این افراد حتی در داخل خاک کشور در جلساتی به اسامی مختلف و بسیاری ترفندهای دیگر از این جمله‌اند.

در حالی که دنیای امروز دنیای رقابت علمی است و حرف نخست را در همه زمینه‌های کشورهای دارای توان علمی و تحقیقاتی می‌زنند، ولی  مشاهده می شود که برای متوقف کردن فقط یکی از پیشرفت‌های علمی ما در زمینه هسته‌ای چطور مانع تراشی و سنگ‌اندازی می‌کنند. در حالی که از دسترسی ایران به پهباد جاسوسی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین چالش‌های نظامی آمریکا یاد می‌شود در حالی که به دلیل نداشتن تکنولوژی ساخت قطعات هواپیما این همه سوانح هوایی در کشور ما رخ می‌دهد و آنها نه تنها تکنولوژی را به ما نمی‌دهند بلکه حاضر به تحویل قطعات آن هم نیستند، در حالی که ... .

آیا وظیفه مسئولان ذیربط به جای تسهیل جریان اطلاعات باارزش علمی به آن سوی مرزها این نیست که در جهت حمایت  هرچه بیشتر از این افسران جنگ نرم و پیشتازان جبهه جنگ معاصر از توانایی‌های آنها در جهت پیشرفت کشور استفاده کرده و با تمام توان جلوی خروج این دانش تولید شده و ایده‌های نوآورانه از کشور را بگیرند؟

انتهای پیام/2667/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول