اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی:

بعد ضدسلطه جنبش دانشجویی نباید ضعیف شود

خبرگزاری فارس: عضو جبهه اصولگرایان گفت: دانشجویان باید با استکبار مبارزه و بعد ضدسلطه را در خود تقویت کنند.

بعد ضدسلطه جنبش دانشجویی نباید ضعیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر متکی صبح امروز در مراسم بزرگداشت 16 آذر ماه روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: دانشجویان باید در مبارزه با استبداد داخلی و سلطه خارجی پیشگام باشند.

وی افزود: در زمان پهلوی جنبش دانشجویی، اقتدار و روحیه استکبارستیزی خود از سوی سلطه و مهره‌های دست‌نشانده‌اش به‌شدت مورد هدف قرار می‌گرفت.

متکی با بیان اینکه یکی از اهداف ساواک در زمان سلطنت پهلوی، انهدام جنبش دانشجویی بود خاطر نشان کرد:  حرکت‌های بسیاری در جهت انهدام جنبش دانشجویی صورت گرفت که از نمونه‌های بارز آن توطئه‌های فتنه‌آمیز نظام سلطه در پوسته ظاهرا دینی بود اما در لایه درونی خود کاملا سکولاریسم عمل می‌کرد.

عضو جبهه اصولگرایان تصریح کرد: در مبارزه با جنبش دانشجویی و اقدامات انقلابی آنان، توسط کنفدراسیون وابسته به سلطه و جریان‌های مارکسیستی صورت می‌گرفت و اقدامات دانشجویان را به شعارها و اعمال پرولتاریا و حرکات چپ مارکسیستی نسبت می‌دادند.

وی با اشاره به فروپاشی نظام سلطنتی شاه و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی  در حالی‌که احساس می‌کرد با فروپاشی استبداد داخلی امنیت حاکم می‌شود، نظام سلطه بیکار ننشست.

متکی یادآور شد: اخلالگران و نظام سلطه در راستای اهداف پلید خود از هیچ عملی برای آسیب به بدنه نظام انقلابی و اسلامی ایران دریغ نکردند.

وی 16 آذر را صحنه به نمایش گذاشتن استکبارستیزی دانشجویان دانست و یادآور شد: طاغوت در 28 مرداد 1332 به‌واسطه کودتای 21 میلیون دلاری توانست به قدرت در ایران بازگردد.

عضو جبهه اصولگرایان ادامه داد: در فاصله 28 مرداد تا 16 آذر ماه جنبش دانشجویی با اقتدار و روحیه استکبارستیز خود عرصه را بر سلطه تنگ کرد در نتیجه در 16 آذر آسمان شهدای جنبش دانشجویی با اقدامات سخیف آنان پرستاره شد.

متکی تاکید کرد: جنبش دانشجویی مهم‌ترین قشر جامعه در مبارزه با استکبار تلقی می‌شود و باید هر روز بعد ضدسلطه در دانشجویان تقویت شود.

انتهای پیام/70007/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول