اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

اعلام نتایج آزمون استخدامی در نیمه دوم آذر / برگزاری آزمون جدید برای جذب 32 هزار نفر

خبرگزاری فارس: مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نتایج قطعی آزمون استخدامی این دانشگاه که در 26 خرداد ماه 91 برگزار شد، نیمه دوم آذر ماه با 5/1 برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

اعلام نتایج آزمون استخدامی در نیمه دوم آذر / برگزاری آزمون جدید برای جذب 32 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تقی باهو طرودی امروز در جمع خبرنگاران در ساری با اشاره به اینکه اسامی پذیرفته‌شدگان این مرحله 5/1 برابر ظرفیت اعلام می‌شود، اظهار داشت: افرادی که نسبت به نتایج منتشر شده اعتراض دارند، ظرف 10 روز می‌توانند اعتراض خود را به صورت کتبی ارائه کنند.

وی بیان داشت: بعد از طرح اعتراض توسط داوطلبان، کمیته 4 نفره رسیدگی به شکایات متشکل از اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات، نیروی انسانی، گزینش و حراست (حفاظت آزمون) به مدت یک ماه مدارک و مستندات را به صورت دقیق بررسی و به صورت مکتوب جواب را اعلام می‌کنند.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هدف از تشکیل این کمیته را ممانعت از موازی کاری عنوان و تصریح کرد: تقریبا حدود 30 درصد از داوطلبانی که پس از اعلام نتایج اولیه مشمول ارائه مدارک شده‌اند به دلیل عدم تطبیق مدارک ارائه شده با اطلاعات فرم ثبت‌نام ( در هنگام ثبت‌نام اینترنتی) از ادامه مراحل آزمون بازماندند و افراد دیگری به ترتیب نمره عمومی از لیست شرکت‌کنندگان جایگزین این افراد شده‌اند.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خرداد ماه امسال برگزار شد گفت: این آزمون ویژه بیمارستان‌های جدیدالتاسیس بوده است.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 71 سهمیه استخدام در کشور مربوط به وزارت بهداشت بوده افزود: در مازندران 353 مجوز استخدامی برای بیمارستان‌های امام حسین(ع) نکا، شهدای محمودآباد، ثامن‌الائمه گلوگاه، قائم کلاردشت و بیمارستان جدیدالاحداث سوختگی زارع صادر شده بود.

باهو با تاکید بر اینکه همه این بیمارستان‌ها راه‌اندازی شدند، اظهار داشت: برخی از ردیف‌های استخدامی در بیمارستان‌ها اشغال شده بودند، بنابراین ناچار شدیم بخشی از این مجوزها را به سمت بیمارستان‌هایی که ردیف بلاتصدی دارند، سوق دهیم.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان‌های عزیزی جویبار، امام خمینی(ره) بهشهر، رازی قائمشهر،امام خمینی(ره) ساری، بوعلی سینای ساری، شهدای زیرآب، آیت‌الله طالقانی چالوس، امام سجاد (ع) رامسر،امام علی(ع) آمل، شهید بهشتی نوشهر، امام نور، شهید رجایی تنکابن، 17 شهریور آمل، شهدای بهشهر و امام رضا(ع) آمل و اورژانس 115، این بیمارستان‌ها از جمله مراکزی بودند که سهمیه‌های استخدامی در آن تقسیم شد.

باهو با اشاره به اینکه بر اساس قانون مصوب مجلس، 25 درصد از سهمیه استخدامی به جانبازان، آزادگان، فرزندان جانباز 25 درصد و بالاتر و فرزند آزاده بالای یک سال اسارت و یا فرزند شهید اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: این تعداد افراد بدون آزمون مشمول استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در فراخوان اولیه بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی 22 نفر واجد شرایط مذکور را اعلام کرد افزود: در نهایت برای 331 نفر آگهی استخدام صادر شد.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 5 درصد از سهمیه استخدام به خانواده‌های شهدا (پدر،مادر، همسر ، برادر و خواهر) فرزندان رزمندگان، فرزندان و همسران جانباز زیر 25 درصد تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: 3 درصد نیز مربوط به معلولان زیر پوشش بهزیستی بوده است که این افراد باید در آزمون شرکت کنند.

باهو ادامه داد: در این دوره از آزمون امتیاز ویژه‌ای برای افراد شاغل قرارداد معین لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه از 331 مجوز استخدامی،18 مجوز فاقد داوطلب بوده است( در تعدادی از رشته، شهرها داوطلب نداشت) و متعاقبا درباره مانده سهمیه تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح کرد: این آزمون در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار شد.

باهو ضمن اشاره به اینکه در مازندران از 331 سهمیه آگهی شده، 25 تا 30 درصد ظرفیت مورد نیاز حد نصاب نمره را کسب نکردند در حالی که در کل کشور این موضوع بسیار بالاتر بوده است به نحوی که از سوی اداره کل منابع انسانی وزارت متبوع تا سقف 70 درصد نیز اعلام شده بود لذا بر اساس مجوز شماره 2468/209/د مورخ 23/07/1391 اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت نسبت به کاهش حد نصاب تا تامین 5/1 برابر ظرفیت نیروی مورد نیاز اقدام شد، خاطر نشان ساخت: به همین دلیل تا مهر ماه نتایج آزمون در سراسر کشور بلاتکلیف مانده بود.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش حد نصاب نمره و رده‌بندی نمره از بالا به پایین را راهکار اعلام نتایج آزمون عنوان و تصریح کرد: به این ترتیب سهمیه استان تکمیل و ظرفیت 5/1 برابر اعلام شد.

*سیستم برگزاری آزمون از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است

وی سیستم تصحیح آزمون را یکی از منحصرترین سیستم‌های کشور دانست و گفت: سیستم تصحیح اوراق توسط رایانه و نرم‌افزار است و نمایندگانی از IT ، حراست، گزینش و مدیریت توسعه در زمان تصحیح اوراق نظارت و حضور دارند.

باهو با تاکید بر اینکه در سیستم نرم‌افزاری تصحیح اوراق آزمون خطا دیده نمی‌شود، افزود: افراد در بخش تکثیر پرسشنامه 48 ساعت قبل و بعد از برگزاری آزمون در قرنطینه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه سؤالات با سیستم حفاظتی بالا نگهداری می‌شود، اظهار داشت: در 10 سال اخیر گزارشی مبنی بر گم شدن و یا جابجایی برگه‌های آزمون مشاهده نشده است.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: به دلیل ضریب ایمنی بالا در برگزاری آزمون استخدامی، دانشگاه به عنوان یکی از دستگاه‌های کمک‌کننده برگزاری آزمون استخدامی استانداری انتخاب شد.

* دانشگاه‌ها مجاز به جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون هستند

وی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه اداری و استخدامی، دانشگاه‌ها فقط مجاز به جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون هستند، اظهار داشت: تنها 5 درصد از مجوزهای استخدامی با تشخیص دانشگاه و با رعایت شرایط از جمله داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالاتر و احراز شغلی و صلاحیت عمومی بدون آزمون صورت می‌گیرد.

باهو خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در صورت نیاز به داشتن نیروهای تخصصی و فوق تخصص و توانایی فرد در زمینه‌های ویژه اقدام به جذب نیرو بر اساس مواد قانونی مندرج در آیین‌نامه اداری و استخدامی می‌کنند.

*برگزاری یک آزمون دیگر، تا پایان امسال در مازندران

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری قریب‌الوقوع آزمون دیگری تا پایان امسال در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مجوز جذب نیروی انسانی در وزارت بهداشت برای 30 تا 32 هزار نفر صادر شده که تا پایان سال جاری ابلاغ و برگزار می‌شود.

وی امنیت شغلی را یکی از دغدغه‌های دولت دهم دانست و گفت: اساسی‌ترین اصول مدیریت منابع انسانی نیز امنیت شغلی کارکنان است.

باهو با اشاره به اینکه امنیت شغلی انگیزه و رضایتمندی پرسنل را به همراه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده تبدیل وضعیت رونق یابد.

به گزارش فارس، در این دوره از آزمون 3 هزار و 68 نفر شرکت کردند که 2538 نفر زن و 530 نفر مرد بودند.

انتهای پیام/86003/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول