اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه در دیدار با استاندار دیالی تاکید کرد

عملیاتی‌ شدن مصوبات و تفاهمنامه بین استان دیالی و کرمانشاه

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه در دیدار با استاندار دیالی بر عملیاتی‌ شدن مصوبات و تفاهمنامه‌های گذشته تاکید کرد.

عملیاتی‌ شدن مصوبات و تفاهمنامه بین استان دیالی و کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید‌دادوش هاشمی در دیدار با دکتر عمر عبدالعزیز حمیری استاندار دیالی عراق و یک هئیت اقتصادی و تجاری که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: آنچه برای انسان‌ها می‌ماند  حسن هم‌جواری است زیرا حسن هم‌جواری فرهنگ مشترک می‌آورد.

هاشمی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد این حسن هم‌جواری کار و فعالیت مشترک در عرصه‌های اقتصادی است، لذا پذیرفتن این مزیت باعث پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف خواهد شد.

وی تصریح کرد: امید می‌رود این حسن هم‌جواری برای استان کرمانشاه و استان دیالی بابی در راستای توسعه فعالیت‌های مشترک اقتصادی و فرهنگی شود.

وی با اشاره به برخی مصوبات بین استانداران گذشته دیالی و استان کرمانشاه‌، بر اجرایی شدن این مصوبات تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به معرفی گوشه‌هایی از استان پرداخت و افزود: 50 درصد صادرات کشور از طریق مرزهای استان کرمانشاه به عراق صادر می‌شود که بیش از 48 درصد از این صادرات از طریق مرز پرویز‌خان به اقلیم کردستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه علاقمند به عمیق‌تر شدن ارتباطات از طریق مرز خسروی است، گفت: استان کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب ایران، استانی است که از لحاظ اقتصادی برای ایران دارای اهمیت است.

هاشمی اظهار کرد: دارا بودن رتبه در برخی اقلام اقتصادی، وجود 3 کارخانه پتروشیمی، 2 کارخانه نورد فولاد و کارخانجات کاشی و سرامیک برخی از مزیت‌های استان از لحاظ اقتصادی است.

وی با اشاره به باستانی بودن استان کرمانشاه، تصریح کرد: استان کرمانشاه از لحاظ طبیعت و گردشگری استانی زیبا است و دارای صنایع‌دستی متنوع است.

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از لحاظ کشاورزی نیز دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی با بیان اینکه در این جلسه انتظار می‌رود به تفاهمات خوبی برسیم و وارد فاز عملیاتی این مصوبات شویم، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در استان سلیمانیه نشان از علاقمندی جمهوری اسلامی به برپایی نمایشگاه در سلیمانیه است.

هاشمی رسمی شدن بازارچه سومار مندلی، افزایش ظرفیت تردد زائران از پایانه خسروی‌، ثبات در قوانین صادرات در کشور عراق، 24 ساعته شدن کار مرزها برای صدور کالا، همکاری دانشگاه‌ها در راستای تبادل دانشجو، ایجاد شهرک صنعتی مشترک، مداوای بیماران استان دیالی توسط استان و آمادگی استان برای ارائه خدمات فنی مهندسی را در کشور عراق خواستار شد.

 وی گفت: استان کرمانشاه بهترین و مطمئن‌ترین مسیر برای توسعه همکاری با کشور عراق است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: ارتباط با کشور عراق از تاکیدات مقام معظم رهبری است، لذا همه ما مسئولان استان موظف به اجرای این خط و مشی هستیم.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول