اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه‌ها کانون خودجوش مبارزه با اندیشه‌های پلید شیطانی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ دانشگاه‌های ما امروز به مرکز و کانون مبارزه با شیاطین و نظام‌های استکباری تبدیل شده‌اند که دشمنان به همین خاطر از مرجع علمی ایران در هراس هستند.

دانشگاه‌ها کانون خودجوش مبارزه با اندیشه‌های پلید شیطانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در آستانه روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب رویش‌های جدیدی را در مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم در حالی که دشمنان احساس می‌کردند دانشگاه‌های ایران توان مدیریت و راهبری سیاست‌گذاری‌های مختلف را برای رسیدن به یک قله رفیع علمی ندارند.

وی با یادآوری اینکه مراکز دانشگاهی کشور امروز به پاک‌ترین فضای رشد و بالندگی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: این نهایت اجحاف و بی‌انصافی است که دانشگاه‌های کشورمان را به مکان ترویج اندیشه‌های غربی و تفکرات ایسمی تبدیل کنیم که هویت اصلی نظام اسلامی را بخواهند زیر سئوال ببرند.

گنجی با بیان اینکه با هدایتگری امام راحل و در مقطع کنونی نیز مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها در یک جهاد واقعی در مسیر توسعه دانایی‌محوری کشور حرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: اگر امروز مباحث جنبش علمی در دانشگاه‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی مطرح می‌شود به این خاطر است که دانشگاه‌ها در آستانه یک تحول و رویداد بزرگ علمی، تحقیقاتی هستند که دنیا فکر این گستردگی و توان علمی را نداشت.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌ها و صاحبان علم و فن امروز در عرصه کارآمدی و نشان دادن توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی با امیدواری حرکت می‌کنند، اضافه کرد: دانشجویان ما امروز سند افتخار و بالندگی نظام اسلامی در عرصه علمی و دستیابی به فناوری‌ها و علوم جدید هستند که در طول تاریخ نظیر آن را سراغ نداریم.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه آرمان‌ها و ارزش‌های دانشجویان ما امروز شکل و بوی الهی و مکتبی به خود گرفته‌اند، بیان کرد: ‌اینکه دانشجویان در فضایی آزاد و دلخواه می‌توانند خواسته‌ها و مطالباتشان را مطرح کنند و در مسیر رسیدن به اهداف سعادت‌آفرین گام بر می‌دارند نهایت افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که در گذشته‌های دور نظیر این فضاآفرینی‌ها را شاهد نبودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی دانشجویان را نافذترین و با فضیلت‌ترین گروه‌های جامعه در شناسایی آسیب‌ها و تقویت نقاط قوت اعلام کرد و ادامه داد: یاد و خاطره دانشجویان شهید در مقابله و مبارزه با استبداد و استعمار را گرامی می‌داریم زیرا آنها در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند تا خونشان مایه آزادی و حریت این ملت شود.

وی با اشاره به حادثه 16 آذر سال 32 و کشته شدن سه دانشجوی دانشکده فنی قندچی، شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در راه آرمان‌خواهی دانشجویی یادآور شد: ‌این روز در طول تاریخ به یک محک و معیار حرکت دانشجویان در مسیر متعالی تبدیل شده به طوری که دانشجویان ما حافظ ارزش‌هایی هستند که شاید در طول تاریخ نمونه‌ها و نشانه‌های آن را کمتر مشاهده کنیم.

این مسئول پرچمداری دانشجویان را در صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های حقیقی و متعالی یادآور شد و گفت: اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند تا صفا، صمیمیت و پاکی فضای علمی و دانشگاهی را با برخی آلودگی‌ها آمیزش دهند، نهایت ظلم و تعدی است چرا که دانشگاه‌های ما امروز به منبع ارزشمند فضیلت و آگاهی تبدیل شدند که هویت اصیل آنها در همه مقاطع حفظ شده و به نسل‌های آینده نیز منتقل شده است.

در ادامه این مراسم گنجی با یادآوری اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه فرهنگی رتبه دوم کشوری را به دست آورده است، افزود: علاوه بر این دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه‌های برتر کشور و شاخص جهان بوده که تعداد دانشجویان قبول شده این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 760 نفر بوده است.

وی تصریح کرد:‌ دانشگاه محقق اردبیلی 14 دانشکده دارد که سه دانشکده تا مهر سال 92 راه‌اندازی می‌شود به طوری که در سه سال گذشته تمام پروژه‌های نیمه‌تمام این دانشگاه به اتمام رسیده و دانشجویان می‌توانند از فضاهای علمی، پژوهشی و کتابخانه‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/62006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول