اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده

طرح مطلع مهر در استان مرکزی در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: طرح مطلع مهر برای تربیت مربیان در سه گروه آموزش پزشکان، اساتید حوزه و روانشناسی هم‌اکنون در استان در حال اجراست.

طرح مطلع مهر در استان مرکزی در حال اجراست

اشرف جواهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح به صورت کشوری برگزار می‌شود که طی آن آموزش‌های لازم برای زوج‌های یک تا پنج سال برای تمام زنان و مردان شاغل در ادارات دولتی استان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بالغ بر 30 نفر پزشک، 30 روانپزشک و 30 نفر از اساتید حوزه هم اکنون زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند تا با فراگیری آموزش‌های لازم این آموزش‌ها را به جامعه هدف ارائه دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی بیان داشت: زوج‌های جوانی که در پنج سال نخست زندگی مشترک خود قرار دارند در سه بخش سلامت، بهداشت، احکام خانواده و روانشناختی در این طرح شرکت می‌کنند.

جواهری هدف از اجرای این طرح را کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و ادامه داد: در بحث روانشناختی طرح مطلع مهر حقوق زوجین نسبت به هم، ارتباط در دوران نامزدی، مهارت‌های کلامی و غیرکلامی و مدیریت هیجان در زندگی زناشویی به زوجین آموزش داده می‌شود، در بحث پزشکی نیز نقش تغذیه در دوران قبل حین و بعد از بارداری و در بحث احکام تأثیر ماهواره و اینترنت بر خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر همچنین طرح سلامت زنان در مناطق آسیب دیده، طرح حجاب و عفاف با عنوان گل یاس و طرح سنجش میزان ویتامین D در بین زنان در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول