اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان و منتقد تئاتر و سینما:

مشکلات اخیر سینما به ضعف در حوزه نظارت قبل از اکران برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: کارگردان و منتقد تئاتر و سینما با بیان اینکه شورای نظارت باید پیش از اکران نگاه دقیقی نسبت به فیلم‌ها داشته باشد، گفت: مشکلات اخیر سینما به ضعف در حوزه نظارت قبل از اکران برمی‌گردد.

مشکلات اخیر سینما به ضعف در حوزه نظارت قبل از اکران برمی‌گردد

حامد هوشیاری، هنرمند اهل شهرری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، در ارتباط با راهکارهای مناسب در جهت رونق سینمای ایران اظهار داشت: در درجه اول باید بپذیریم که سینما با بحران روبه‌رو است و باید راهکارهایی در جهت رفع آن پیشنهاد شود.

کارگردان و منتقد تئاتر و سینما ادامه داد: نمایش چند فیلم در سینما و فروش خوب آن دلیلی بر خوب بودن سینمای ایران نیست، زمانی می‌توان از رونق در سینما صحبت کرد که نمایش فیلم بر روی پرده سینما باعث حضور مردم به سالن‌های سینما شود.

وی افزود: معتقدم اگر سینما دچار مشکل شده باید مسئولان با بسترسازی‌های مناسب در جهت رفع آن تلاش کرده و سینما را از بحران خارج کنند.

هوشیاری ابراز داشت: توقع ما از مسئولان ارائه راهکارها و بسترسازی‌های مناسب است که کارگردانان فعال سینما را هدایت و حمایت کنند، و تا همدلی نباشد مشکلات سینمای ایران حل نخواهد شد.

کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع بحران در سینما یک موضوع ریشه‌ای و مهم است و نیازمند یک هم‌اندیشی دسته جمعی در عرصه سینما است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین آسیب‌هایی که به بدنه سینمای ما وارد است مهجور بودنمان در بخش بین‌الملل است زیرا  تا زمانی که فراگیر نشویم و در بازارهای سینمایی جهان حضور نداشته باشیم نمی‌توانیم به یک سینمای اقتصادی و رشد هنری دست یابیم.

هوشیاری درباره مشکلات اخیر در حوزه سینما گفت: مشکلات اخیر سینما به ضعف در حوزه نظارت قبل از اکران برمی‌گردد.

کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در ادامه افزود: شورای نظارت باید پیش از اکران نگاه دقیقی نسبت به فیلم‌ها داشته باشد اما متاسفانه این نظارت به درستی اتفاق نیفتاده است.

هوشیاری اذعان داشت: سینما نباید به سوی رکود حرکت کند که منجر به تعطیلی آن شود، بلکه می‌توان با نظارت دقیق‌تر به کار خود ادامه دهد و با بستر سازی‌های مناسبت‌تر مردم را به خود جذب کند، که با اکران شدن فیلم‌های ارزشمند می‌توان در این مسیر کوشید.

وی افزود: البته جدای از این بحث با توجه به هزینه‌های جاری مردم، می‌توان با کاهش قیمت بلیت‌های سینما، مخاطبان بیشتری را جذب کرد، چرا که سینما برای تمام طبقات جامعه است.

انتهای پیام/2462/ر/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول