اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

فیلم «من مادر هستم» در سینماهای مازندران اکران نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فیلم «من مادر هستم» هم‌اکنون در جدول اکران سینماهای استان جایی ندارد و اصلاً به نمایش درنیامده که راجع به آن اظهارنظر شود.

فیلم «من مادر هستم» در سینماهای مازندران اکران نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه آیین سوگواری امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران به مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در روزهای آینده اشاره کرد.

ابراهیمی مهم‌ترین رویکرد دستگاه فرهنگی استان را در اجرای رویدادها تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در پرداختن به سبک زندگی اسلامی و ایرانی برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از جوانان خراسان شمالی سخنان مهم و اساسی درباره سبک زندگی مطرح کردند و به این موضوع حیاتی اشاره فرمودند که قضاوت در مورد یک تمدن با توجه به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: معیارهای مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب در شورای فرهنگ عمومی استان را در دستور کار قرار دادیم تا تعیین کننده خط مشی تصمیم‌گیری دستگاه‌ها باشد.

ابراهیمی افزود: اهالی رسانه، فرهنگ و هنر نیز نقش اساسی در تحقق بیانات رهبری که در حقیقت نقشه راه ما برای برون رفت از مشکلات و ورود به فضای نشاط و خودباوری است ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آثاری فرهنگی و هنری که فضای جامعه را به سمت پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی سوق دهند مورد حمایت قرار خواهد داد.

«من مادر هستم» در جدول اکران نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی نیز توضیح داد.

وی گفت: این فیلم هم‌اکنون در جدول اکران سینماهای استان جایی ندارد و اصلاً به نمایش درنیامده که راجع به آن اظهارنظر شود.

ابراهیمی اظهار داشت: سعی کردیم همواره فضای استان در عرصه فرهنگ و هنر منطبق با معیارهای ارزشی و انقلابی باشد.

وی درباره برخی اظهارنظرها که راجع به این فیلم در مازندران شده است، گفت: طرح این مسائل در حالی که فیلم در مازندران اکران نشده را به صلاح نمی‌دانم. منتقدان می‌توانند دغدغه‌هایشان را قبل از مطرح شدن در تریبون‌ها و رسانه‌ها با من در میان بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: دیدگاه‌های فرهنگی و هنری مقام معظم رهبری معیار رصد آثار تولیدی باید باشد و اگر اثری از دغدغه‌های ایشان فاصله گرفت بی‌تردید مورد تایید مردم و دلسوزان نظام هم نیست.

محکومیت سخنرانی یکی از فعالان سیاسی در یکی از مساجد

خبرنگاری از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی راجع به سخنرانی یکی از فعالان سیاسی در یکی از مساجد استان پرسید.

ابراهیمی در این باره گفت: مسجد و منبر از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است و باید حرمت آن حفظ شود. استفاده از منبر در خطابه، نماد روحانیت است و سخنرانان غیرروحانی برای سخنرانی از میز و تریبون استفاده می‌کنند. حرمت و جایگاه منبر به عنوان رسانه عصر رسول خدا(ص) باید مورد رعایت قرار گیرد.

وی افزود: انجام این عمل از سوی این فعال سیاسی که مردم همواره در رسانه ملی شاهد اظهارنظرهای وی هستند نادرست بود و نباید بدعت‌گذاری شود. در نخستین سخنرانی آن را محکوم کردم و معتقدم همه ما موظفیم قداست‌ها، حرمت‌ها و ارزش‌های دینی نظام مقدس اسلامی را صیانت کنیم. البته در حدود 30 سال اخیر که این مسجد فعالیت مذهبی، انقلابی و مردمی دارد چنین مواردی روی نداده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه گفت: تداوم پرداختن به این موضوع و فراگیر کردن آن در شرایطی که فضای سیاسی اجتماعی کشور به فرمایش رهبر معظم انقلاب نیازمند آرامش است را به صلاح نمی‌دانم. از سوی دیگر نباید به این موضوع دامن زد تا بدعت‌های دیگر شکل بگیرد و قبح این عمل ناروا شکسته شود.

وی تاکید کرد: همین منبرها به پیروزی انقلاب اسلامی کمک کردند و از صدر اسلام مبلغ پیام رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده‌اند. باید بدانیم بر کجا تکیه می‌زنیم و آداب این محل چیست.

وزارت ارشاد به دنبال تدوین شیوه‌نامه منسجم گروه‌های تعزیه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنانش به مهم‌ترین رویدادهای دستگاه فرهنگی استان در روزها و ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی عکس با فعالیت قرآنی یکی از مهم‌ترین رویدادهای سراسری است که در استان برپا می‌شود. تاکنون استقبال خوبی از جشنواره شده است و در بهمن ماه شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود.

ابراهیمی افزود: پیگیریم تا با حمایت‌های استاندار مازندران، میزبان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان یعنی نمایشگاه بزرگ کتاب باشیم. این نمایشگاه مورد درخواست بسیاری از خانواده‌های مازندرانی است.

وی دسته‌روی اهالی فرهنگ و هنر استان در اربعین حسینی با همکاری صدا و سیما و حوزه هنری و دهمین سوگواره تعزیه را از دیگر فعالیت‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و گفت: وزارت ارشاد به دنبال تدوین شیوه‌نامه و فعالیت منسجم گروه‌های تعزیه است که امیدواریم این مهم محقق شود.

وی درباره برخی انتقادها پیرامون کمرنگ کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان رامسر گفت: تغییر مدیریتی در این شهرستان گردشگرپذیر انجام دادیم تا شاهد پویایی هر چه بیشتر باشیم.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول