اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان‌شمالی:

سینما در کانون‌های پرورش فکری کودکان راه اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی از راه‌اندازی سینما در مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان خبر داد.

سینما در کانون‌های پرورش فکری کودکان راه اندازی می‌شود

علی ارکانی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این برنامه از اولویت‌های کانون پرورشی به شمار می‌رود.

وی گفت: بر همین اساس هم‌اکنون به دنبال این بوده تا در مراکز کانون پرورشی سالن‌های سینما راه‌اندازی شده و فیلم‌های تأثیرگذار برای کودکان و نوجوانان به ویژه در ایام اوقات فراغت به نمایش گذاشته شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی راه‌اندازی بخش انیمیشن را در این مرکز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مقدمات این برنامه اکنون در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه 300 بازی بومی و محلی در خراسان‌شمالی شناسایی شده است، گفت: در این راستا کتابی با عنوان بازی‌های محلی استان در حال تدوین است.

ارکانی‌فرد با اشاره به احصاء فرهنگ عروسک‌های بومی و محلی استان گفت: برخی از نمونه‌های این عروسک‌ها ساخته و به کانون پرورشی ارائه شده است.

وی حمایت از انتشار کتاب در حوزه کودک و نوجوان را از برنامه‌های کانون پرورشی برشمرد و افزود: این مرکز حمایت‌های خود را از انتشار این کتاب‌ها به عمل خواهد آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه کتابی از سوی نویسندگان این استان در حوزه کودک و نوجوان از انتشارات کانون پرورشی منتشر نشده است.

وی در بخش دیگری بر انجام مصوبات سفر دولت به استان برای تأمین شش دستگاه مینی‌بوس به منظور راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار تاکید کرد.

ارکانی‌فرد تصریح کرد: در نشست شورای آموزش و پرورش استان نیز تأمین این مینی‌بوس‌ها توسط اداره کل دفتر شهری و روستایی استانداری تصویب شد لیکن تاکنون با گذشت دو سال از این مصوبه تحویل نشده است.

وی با اشاره به استقبال کودکان مناطق روستایی به ویژه مناطق مرزی استان از کتابخانه روستایی گفت: بنا به اذعان والدین این کودکان کتابخانه‌های روستایی تأثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آنان داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی یکی از مهمترین برنامه‌های این کانون را در سال جاری بر اساس وعده پیمانکار راه‌اندازی پنج کانون پرورشی در این استان است.

وی تصریح کرد: این مرکز پس از تحویل این مراکز ضمن تجهیز کانون‌ها، نیروهای لازم را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/63002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول