اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران:

روشنگری مهم‌ترین وظیفه دانشجویان است

خبرگزاری فارس: رئیس پردیس قم دانشگاه تهران گفت: با توجه به ماهیت دانش که روشنگر و هدایت‌کننده است باید گفت مهم‌ترین وظیفه دانشجو روشنگری در جامعه است.

روشنگری مهم‌ترین وظیفه دانشجویان است

حجت‌الاسلام رضا برنجکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: دانشجو قشری از جامعه است که با دانش در ارتباط است از این رو وظایف او را باید در همین زمینه جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به اینکه علم در زندگی انسان نقش فرماندهی و راهبری را دارد، افزود: انسان با علم می‌تواند مسیر خود را روشن کرده و حرکت صحیح را تشخیص بدهد از این رو قشری مانند دانشجو که با علم سر و کار دارد باید در جامعه نقش روشنگری و هدایت را به عهده بگیرد.

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه هر دو با علم و معرفت سر و کار دارند و این علم نقش روشنگری دارد؛ پس این دو نهاد باید با همکاری هم در هدایت جامعه و اصلاح مسیر آن بکوشند.

وی با بیان تعهداتی که دانشجو در برابر علم دارد، بیان داشت: دانشجو در کنار فرا گرفتن علم باید آن را به خدمت کشور و مردم خود بگیرد.

برنجکار گفت: جنبش دانشجویی باید همواره نسبت به انحرافاتی که در جامعه ایجاد می‌شود، حساسیت داشته و تذکرات لازم را در این زمینه به بخش‌های مختلف جامعه بدهد.

وی اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید پویا و فعال بوده و نسبت به مشکلات جامعه واکنش نشان دهد تا با روشنگری بتواند جامعه را در مسیر صحیح قرار دهد.

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران ادامه داد: موضع‌گیری داشتن نسبت به مسائل گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و انتقال این موضع‌گیری‌ها به جامعه از دیگر مسائلی است که باید دانشجویان به آن حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/78006/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول