اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان:

دانشجویان دریچه‌های جدید علمی را بگشایند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: وظیفه اصلی دانشجویان، تحصیل علوم و تأسی به سیره پاک امامان در تهذیب نفس و بازگشایی دریچه‌های جدید علمی در کشور است.

دانشجویان دریچه‌های جدید علمی را بگشایند

سید علی‌اصغر تروهید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ پر فراز و فرود کشورمان در می‌یابیم که همواره تفکر و اندیشه، نقش مؤثری بر تحولات سیاسی ـ اجتماعی داشته است.

وی تصریح کرد: از آغاز شکل‌گیری دانشگاه به سبک مدرن، دانشجو معیار مناسبی برای سنجش موج آرمان‌خواهی بوده است به طوری که سفر نیکسون به ایران در آذر ماه 1336 و برخاستن موج آزادیخواهی دانشجویان نخستین جرقه‌های صامت این قشر متفکر و مؤثر را ایجاد کرد که به نظر می‌رسد نقش بالنده آنان همواره و در طول تاریخ نیز اقتدار داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: در انقلاب اسلامی ایران ما شاهد یک جهش مترقی در اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی هستیم که نقش دانشجویان را به عنوان معیار ارزشمند تحولات سیاسی و اجتماعی بیش از پیش نمایان کرده است.

وی بیان داشت: وظیفه اصلی و اساسی دانشجویان، تحصیل علوم و تأسی به سیره پاک امامان در تهذیب نفس و بازگشایی دریچه‌های جدید علمی در کشور  است.

تروهید ادامه داد: این اولویت بنیادین، وظیفه هر دانشجویی در دانشگاه است چرا که بدون توجه به محور تحصیل و به دور از شأن تهذیب نمی ‌توان انتظار پیشرفت دقیق و مؤثر کشور را داشت.

وی تأکید کرد: اسلوب بینش و بصیرت سیاسی برای دانشجوی نوپا بدون ولایت‌پذیری و توجه و تمسک به ولایت غیر ممکن است و ولایت، همچون چراغ راهنمایی است که دانشجویان و تمام آحاد ملت می‌توانند با تأسی به آن حرکت عظیم و پشتوانه خویش را بر آن مدار قرار دهند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار داشت: در راستای حرکت نوزایی و نواندیشی قشر دانشجو توجه به محورهای مورد عنایت رهبری اولویت بنیادینی دارد که با این ویژگی یک دانشجوی هوشیار سیاسی هیچ گاه در فریب جناح‌بندی‌ها و باندسازی‌های سیاسی وارد نشده و می‌تواند مرز اندیشه‌های فراجناحی خویش را در دفاع از اصول و ارزش‌های مترقی اسلامی و ایرانی مورد شناسایی دقیق قرار دهد.

وی با بیان اینکه توجه به خرد جمعی و فعالیت بر اساس رویکرد دانشجو محور و فرهنگی، مهمترین اولویت اساسی سطح مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است، بیان داشت:  اعتماد و توجه به نظرات عمومی دانشجویان و بهره‌گیری از آنان در کارگروه‌های متعدد بنیه قابل ملاحظه‌ای را برای سطوح مختلف مدیریت دانشگاه ایجاد کرده است.

تروهید افزود: در سطوح فرهنگی توجه به برنامه‌های قرآنی و مذهبی با رویکرد تهذیب دانشجویان، توجه به مشکلات اجتماعی آنان با راه‌اندازی سطوح مشاوره دانشجویی، گسترش هر چه بیشتر کمی و کیفی برنامه‌های علمی و انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان اولویت و دغدغه‌های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است.

انتهای پیام/89003/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول