اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابش:

وزارت علوم مجوز ارتقای مجتمع آموزش عالی اردکان را صادر کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس در نامه‌ای به وزیر علوم خواستار صدور مجوز ارتقای مجتمع آموزش عالی اردکان به دانشگاه اردکان شد.

وزارت علوم مجوز ارتقای مجتمع آموزش عالی اردکان را صادر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش، عضو هیئت رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس، در نامه‌ای به وزیر علوم، خواستار صدور مجوز ارتقای مجتمع آموزش عالی این شهرستان به دانشگاه اردکان شد.

وی در این نامه با اشاره به روند شکل گیری مجتمع آموزش عالی اردکان و راه‌اندازی سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، همچنین آموزشکده دامپزشکی، در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و مباحث مطرح شده در سفر دور سوم هیئت دولت به استان یزد و مصوبه هیئت وزیران آورده است: «با عنایت به امکانات موجود اعم از کادر علمی متخصص و متعهد و نیز مشارکت خیرین و مردم دوستدار علم و ادب اردکان در احداث فضاهای آموزشی و کمک آموزشی و در نتیجه فراهم شدن استانداردهای لازم اعلامی از سوی شورای گسترش آموزش عالی و تامین نظر جنابعالی مبنی بر توسعه دانشگاه‌ها با اتکاء به نیروها و امکانات مادی و معنوی بومی، استدعا و انتظار است نسبت به صدور مجوز ارتقای این مجتمع به دانشگاه اردکان مساعدت لازم مبذول شود».

عضو هیئت امنای دانشگاه یزد همچنین با نام بردن از فقها و شخصیت‌های نامدار علمی و فرهنگی اردکان و سرآمد این شهرستان در عرصه تحصیلات حوزوی و موسسات نوین تمدنی جدید و دانشگاهی، خواستار تداوم حمایت‌های وزیر علوم در ارتقای آموزش عالی در این شهرستان شد.

به گزارش فارس، با پیشنهاد نماینده مردم اردکان در دور اول سفر هیئت دولت به استان یزد مقرر شد تا دانشگاه دخترانه حضرت خدیجه(س) راه‌اندازی شود که بعدها با نظر وزارت علوم در سال 88 مرکز آموزش عالی اردکان در دو رشته علوم انسانی خواهران و برادران دایر شد و سپس در تاریخ 18 دی‌ماه سال 90 بر اساس مصوبه شورای گسترش، به مجتمع ارتقاء یافت.

مجتمع آموزش عالی اردکان نخستین واحد دانشگاهی بعد از یزد در سطح استان است که به طور مستقیم توسط وزارت علوم مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/2464/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول