اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

60 درصد داوطلبان هلال احمر اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 60 درصد از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند.

60 درصد داوطلبان هلال احمر اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا سلیمی ظهر امروز در کنفرانس خبری که به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 110 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان اصفهان شامل جوانان، داوطلبان و امدادگران هستند که افراد بالای 29 سال می‌توانند به پر کردن فرم عضویت و یک قطعه عکس  عضویت خود را در معاونت داوطلبان اعلام و زیر 29 سال در بخش جوانان عضو می‌شوند. 

وی بیان کرد: در سال 1999 فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور روسای جمعیت‌های ملی صلیب سرخ پنجم دسامبر را به عنوان روز جهانی داوطلب نام‌گذاری کردند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: داوطلبان در چهار گروه حمایت، هدایت، مشارکت و مهارت تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که از نظر مالی می‌توانند حامی مردم فقیر باشند در گروه حمایت، افرادی که بنا بر تخصصی که دارند مثل جامعه پزشکان به مردم کمک دهنده باشند در گروه مهارت و گروه مشارکت با فعالیت در برنامه‌های مختلف و افرادی گروه هدایت  در حیطه فرهنگی و آموزش استفاده شده است.

سلیمی اضافه کرد: به غیر از خانه داوطلبان در روستاها، پایگاه‌های محلی نیز در این راستا شکل گرفته است که از توان این پایگاه‌ها بیشتر در جمع‌آوری کمک‌ها استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: سه کتاب در حوزه داوطلبان به چاپ رسیده است که می‌توان به کتاب سرخ، پایه داوطلبی اشاره کرد که عنوان کتاب کار روز جهانی داوطلب به زودی از سوی سازمان جوانان رونمایی می‌شود. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان از 10 سال پیش به منظور ارائه کمک به مردم مناطق محرم  پایه‌گذار کاروان‌های سلامت و نیکوکاری شد، ادامه داد: هر سال سه کاروان به هفتم روستای محروم استان اعزام می‌شوند که تیم‌های مختلف مردمی به منظور ارائه خدمات به مردم فقیر مشارکت می‌کنند.

وی گفت: کاروان سلامت و نیکوکاری استان اصفهان الگویی برای تمامی جمعیت‌های هلال احمر کشور شد و هم‌اکنون شاهد راه‌اندازی چنین کاروان‌هایی در نقاط مختلف هستیم.

سلیمی اظهار کرد: در حال حاضر دو کاروان سلامت و نیکوکاری به مناطق محروم استان اصفهان اعزام شده است که سومین کاروان در ایام دهه مبارک فجر به روستای خورو بیابانک اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه از توان داوطلبان در تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند، تأمین پوشاک و مواد خوراکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم فقیر استفاده می‌شود، ادامه داد: در طول امسال نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک نقدی به مردم فقیر در قالب طرح فرشتگان و همای رحمت صورت گرفت. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در زلزله آذربایجان شرقی  از سوی مردم اصفهان بالغ بر 11 میلیارد ریال ارزش اجناس جمع‌آوری شده و وجوه نقدی واریزی کمک شده است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول