اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

شناسایی و مقابله با آسیب‌های نوظهور در عزاداری‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان شناسایی و مقابله با آسیب‌های نوظهور در عزاداری‌ها را ضروری دانست.

شناسایی و مقابله با آسیب‌های نوظهور در عزاداری‌ها ضروری است

مسعود صفی‌یاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در  سنندج، اظهار کرد: با تلاش‌ها و زحمات زیادی که از سوی علما و مراجع معظم به خصوص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صورت گرفت آسیب‌های زیادی که در عزاداری‌های حسینی رسوخ کرده بود شناسایی و به همت همه دلسوزان و متدینین تا حدود زیادی برطرف شد.

وی افزود: اما متأسفانه این معضل به گونه‌ای دیگر خود را نشان داده و در سال‌های اخیر آسیب‌های مدرن و نوظهوری در عزاداری‌ها به چشم می‌خورد که اگر مورد توجه و بررسی قرار نگیرد در آینده نه چندان دور چهره عزاداری‌ها را مخدوش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف امام حسین ‌(ع) از قیام عاشورا جلوگیری از تحریف دین و دین‌سازی بود از این‌رو یک عزادار واقعی امام حسین‌ (ع) کسی است که بداند چرا سیدالشهدا (ع) به کربلا رفت و چرا قیام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: در مناسک و سنت‌های آیینی گاه پیام اصلی عاشورا و نهضت حسینی تحت‌الشعاع ظواهر قرار گرفته و هیات‌های عزاداری آنچنان در مسایل حاشیه‌ای در گیر می‌شوند که این امر موجب غفلت از هدف اساسی برگزاری مجالس عزا خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری یادآور شد: از این‌رو لازم است تا با فرهنگ‌سازی و ارایه منابع مستند از برخی تحریف‌ها که گاه ناخواسته و بدون هدف خاصی صورت می‌گیرد، جلوگیری شود.

وی بیان کرد: تقویت و برجسته‌سازی عاطفه محوری و احساس‌گرایی به صورت کلان حتی از طریق شبکه‌های تلویزیونی رواج استفاده ترکیبی از ابزار موسیقی و دیجیتالی، مصادره مطلوب عزاداری توسط افراد دستجات و حتی برخی حسینیه‌ها تبدیل دستجات عزاداری به تظاهرات خیابانی، الگو دهی مدل و چگونگی عزاداری محرم از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای رواج رقابت‌های حجمی، مداح محوری، حذف یا تحقیر هیئت‌های کوچک‌تر توسط هیئت‌های محوری، ترویج خیمه‌سوزی به شکل گسترده استفاده نامناسب از برخی ریتم‌های محلی و عامه پسند توسط مداحان از جمله مواردی است که باید مورد تامل و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/79007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول