اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج استان مرکزی:

باشگاه‌ها و مدارس شطرنج استان افزایش می‌یابند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان مرکزی گفت: افزایش تعداد باشگاه‌ها و مدارس شطرنج از مهم‌ترین برنامه‌‌های هیئت تا 4 سال آینده است.

باشگاه‌ها و مدارس شطرنج استان افزایش می‌یابند

کامران مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی رشته شطرنج در مدارس و باشگاه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های هیئت شطرنج استان مرکزی قرار دارد و در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: دست‌یابی به این مهم نیازمند تأمین سخت‌‌افزارها و نرم‌افزارهای مناسب است و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای برای تأمین زیرساخت‌ها برداشته شده است.

رئیس هیئت شطرنج استان مرکزی ادامه داد: گسترش فضای فیزیکی هیئت در شهرستان‌‌ها و  تأمین تجهیزات مورد نیاز از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدنی با اشاره به طرح استعدادیابی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: این طرح از یک ماه گذشته و برای نخستین بار در کشور در سطح مدارس ابتدایی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: در طرح استعدادیابی که با همکاری آموزش و پرورش به اجرا درآمده افراد مستعد در این رشته شناسایی و زیر پوشش آموزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

به گفته مدنی این طرح هم اکنون به صورت پایلوت در اراک به اجرا درآمده و به‌زودی در تمامی شهرهای استان اجرا خواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان مرکزی برگزاری منظم مسابقات و تربیت ورزشکاران حرفه‌ای را از دیگر سیاست‌های این هیئت در چهار سال آینده برشمرد.

مدنی گفت: هیئت شطرنج استان مرکزی از رتبه 15 کشور به رتبه 6 ارتقا یافته که تلاش برای کسب سه رتبه برتر در چهار سال آینده از اولویت‌های دیگر هیئت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87001/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول