اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق مازندران خبر داد

وجود 23 هزار کیلومتر شبکه فشار برق در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: طول خطوط شبکه‌های فشار متوسط حوزه توزیع برق مازندران به 9 هزار و 958 کیلومتر و طول خطوط شبکه‌های فشار ضعیف به بیش از 13 هزار و 600 کیلومتر رسیده است.

وجود 23 هزار کیلومتر شبکه فشار برق در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، منوچهر جعفری با قدردانی از مشترکان صنعتی همکار در کاهش پیک سال جاری گفت: با همکاری و همراهی صمیمانه مشترکان صنعتی 121 صنعت اعلام آمادگی کردند تا در پیک تابستان از مشوق‌های تشویقی وزارت نیرو و توانیر برخوردار شدند.

وی افزود: از 121 صنعت استان که آمادگی خود را اعلام کرده بودند منجر به 162 مورد همکاری و کاهش 44 مگاواتی کاهش دیماند مصرفی برق شد.

وی متوسط دیماند کاهش یافته در زمان پیک را 37 مگاوات اعلام و خاطر نشان کرد: در مقایسه با سال گذشته که متوسط دیماند کاهش یافته در زمان پیک 5/32 مگاوات بوده میزان همکاری صنایع در طرح تعطیلات و تعمیرات 5/15 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ماکزیمم دیماند کاهش یافته طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع در سال جاری را 44 مگاوات اعلام و یادآور شد: میان همکاری صنایع در مقایسه با سال گذشته که 39 مگاوات بوده 8/12 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ماکزیمم دیماند کاهش یافته طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع در سال جاری را 44 مگاوات اعلام و یادآور شد: میزان همکاری صنایع در مقایسه با سال گذشته که 39 مگاوات بوده 8/12 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جعفری از تخفیف 5 هزار و 500 میلیون ریالی به صنایع در سال جاری خبر داد و بیان داشت: تخفیفات صنایع در صورت‌حساب آبان ماه مشترکان اعمال می‌شود ولی برای تقدیر از صنایع برتر همایش بزرگی با حضور مسئولان صنعت برق و مسئولان استانی در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده این همکاری تداوم یابد و علاوه بر مشارکت در کاهش پیک از طریق تعطیلی در زمان پیک، استفاده از ژنراتور در زمان پیک بار با اعمال برنامه تعطیلات در زمان پیک سه ماهه تابستان، بهینه‌سازی مصرف و کاهش مصارف غیرضروری و بهینه‌سازی فرآیند تولید خاصه تعمیر و تعویض و جایگزینی ماشین‌آلات فرسوده و اصلاح الگوی مصرف گام‌های اساسی را در مدیریت مصرف برق بردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطر نشان کرد: مشترکان صنعتی این امکان را دارند از نور طبیعی و نیز ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر برای ساختمان‌ها و حتی محوطه‌های اداری نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طیف همکاری می‌تواند از کاهش لامپ‌های روشنایی و مصارف غیرضروری شروع و تا DG و GHP و نیز تعمیرات و جایگزین کردن ماشین‌آلات فرسوده و بهبود شدت جریان انرژی نسبت تولید به مصرف انرژی ختم شود و همه این اقدامات یک ضرورت برای اقتصاد ملی و مدیریت بر مصرف انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: 209 کیلومتر شبکه به خطوط شبکه‌های توزیع برق مازندران افزوده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران طول خطوط شبکه‌های توزیع برق استان را 23 هزار و 572 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری 209 کیلومتر شبکه به خطوط شبکه‌های توزیع برق مازندران افزوده شده است.

جعفری از احداث 109 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 100 کیلومتر شبکه فشار متوسط در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد و یادآور شد: طول خطوط شبکه‌های فشار متوسط حوزه توزیع برق مازندران به 9 هزار و 958 کیلومتر و طول خطوط شبکه‌های فشار ضعیف به بیش از 13 هزار و 600 کیلومتر رسیده است.

وی ظرفیت پست‌های حوزه توزیع برق مازندران را 3 میلیون و 79 هزار و 474 کیلوولت آمپر اعلام کرد و افزود: تعداد پست‌های توزیع حوزه این شرکت به 23 هزار و 79 پست رسیده و در هفت ماهه نخست سال جاری 652 پست توزیع با ظرفیت 7 هزار و 501 کیلوولت آمپر احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطر نشان کرد: در هفت ماه سال جاری تعداد 30 هزار مشترک افزوده شده که از این تعداد 18 هزار مشترک عادی شهری و 12 هزار و 274 مشترک عادی روستایی و 228 مشترک مصارف سنگین باشند.

به گفته جعفری، تعداد پست‌های فوق توزیع تحت پوشش این شرکت 53 دستگاه و تعداد ترانس‌های موجود 89 دستگاه با ظرفیت 2 هزار و 417 مگاولت آمپر و تعداد فیدرهای خروجی در حال بهره‌برداری 20 کیلوولت 371 دستگاه با میانگین بار 56/3 مگاولت است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 3 میلیارد و 291 میلیون و 79 هزار و 957 کیلووات ساعت انرژی به شبکه توزیع برق مازندران تحویل و 2 میلیارد و 698 میلیون و 242 هزار و 964 کیلووات ساعت مصرف شده است.

به گزارش فارس، حدود یک میلیون و 60 هزار مشترک برق در حوزه توزیع برق مازندران فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 629 هزار مشترک در مصارف عادی شهری بیش از 410 هزار مشترک در مصارف عادی روستایی و حدود 11 هزار مشترک در مصارف سنگین هستند که بیش از 800 هزار مشترک در تعرفه خانگی، 51 هزار و 150 مشترک در تعرفه عمومی، 28 هزار و 954 مشترک در تعرفه کشاورزی، 7 هزار و 410 مشترک در تعرفه صنعتی، 118 هزار و 455 مشترک در تعرفه تجاری فعالیت دارند و 2032 روستای مازندران از نعمت برق برخوردارند.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول