اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانشجویی قزوین

همایش «خورشید روی نی» در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش خورشید روی نی با حضور رجبی‌دوانی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در این دانشگاه برگزار شد.

همایش «خورشید روی نی» در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همایش «خورشید روی نی» با حضور دانشجویان و محمدحسین رجبی‌دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام و استادیار دانشگاه جامع امام حسین (ع) به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

در این همایش پژوهشگر تاریخ اسلام چگونگی وقوع واقعه کربلا و ابعاد آن را تبیین و تفسیر کرد و سپس با اجرای برنامه پرسش و پاسخ به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

این مسئول با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «قرآن کریم و اهل بیت (ع) دو امانت گرانبها برای جامعه اسلامی هستند»، ابراز داشت: این پیامبر بزرگوار رمز نجات جامعه بشری و تداوم هدایت انسان‌ها را بعد از خودشان پیروی و اطاعت از این دو امانت دانستند.

وی اضافه کرد: افرادی که به قرآن کریم اعتقاد دارند به اهل‌ بیت (ع) نیز عشق می‌ورزند و این دو در کنار هم یک حقیقت اسلامی است که در دو جلد کتاب بیان شده و یکی بدون دیگری تکمیل کننده حقیقت اسلام نیست.

استادیار جامع دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: اعتقاد به هر دو امانت پیامبر اکرم (ص) انسان‌ها را از انحراف در دین اسلام نجات می‌دهد و با تحقق این امر سعادت دنیایی و اخروی آنان تضمین می‌شود.

وی شهادت امام حسین (ع) و یارانش را به جامعه اسلامی تسلیت گفت و اضافه کرد: باید فرهنگ عاشورا بین مردم بیشتر نهادینه شود تا آنان با این فرهنگ آشنا شوند.

رجبی‌دوانی ابراز داشت: الگوگیری مردم از اهل بیت (ع) آنان را از گمراهی نجات می‌دهد و همچنین آنان را نیز به سعادتمندی دنیا و آخرت می‌رساند بر این اساس امت اسلامی باید در تبعیت از ائمه اطهار (ع) مصصم‌تر باشند.

وی مشکل اصلی امت اسلامی بعد از پیامبر اکرم (ص) را اطاعت نکردن از اهل بیت (ع) دانست و گفت: این امت بعد از رحلت این پیامبر بزرگوار خاندان او را آلوده، گناهکار و ناپاک دانستند و جایگاه آنان را بسیار خفیف و ضعیف کردند و همین علت موجب عدم هدایت آنان به راه مستقیم شد.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به بیانات امام خمینی مبنی بر اینکه «رزمندگان و بسیجیان آگاه موفق شدند معرفتی که فقها، مفسران، عرفا ده‌ها سال تلاش می‌کنند تا آن را کسب کنند آنان در یک شب به این معرفت دست یافتند»، افزود: این رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به اهل بیت (ع) متوسل شدند و همین امر موجب شد آنان راه درست را به موقع تشخیص دهند و برای حفاظت از دین اسلام در جبهه‌‌ها حضور یابند.

استادیار دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: مردم جامعه اسلامی در هر زمانی که دچار تغییرات عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی شدند به دلیل دور شدن آنان از شاخص‌های اسلامی است.

رجبی‌دوانی اذعان داشت: پیامبر اکرم (ص) امام حسین (ع) را مورد تأیید و محبت خود قرار می‌دادند ولی به دلیل نافرمانی جامعه اسلامی از بیانات این پیامبر بزرگوار موجب شد که نوه بزرگوار ایشان را در واقعه کربلا به شهادت برسانند و این واقعه از عوامل تغییرهای عقیدتی مردم در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول