اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ایمانی:

جرم سوریه حمایت از مقاومت و همکاری نکردن با آمریکاست

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حسین ایمانی گفت: جرم سوریه این است که کنار ایران ایستاده و با آمریکا و اسرائیل همکاری نمی‌کند و دست از حمایت حزب‌الله و غزه برنمی‌دارد و به همین خاطر امروز در این اوضاع به سر می‌برد.

جرم سوریه حمایت از مقاومت و همکاری نکردن با آمریکاست

به گزارش خبر‌گزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام حسین ایمانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: انقلابی که با همت امام خمینی(ره) در سال 57 به بار نشست، امروز بعد از گذشت 33 سال شاهد ثمرات و بازتاب‌های خود یکی پس از دیگری در منطقه است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در کشور‌های عربی شاهد آن هستیم قطره‌ای از ایده‌های امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: کسی که به امور اسلام و مسلمین در جهان اهتمام نورزد مسلمان نیست و اگر در نماز جمعه شرکت می‌کنیم باید این مطلب برای ما صدق کند که سرنوشت دیگر مسلمانان نیز در سراسر جهان برای ما مهم باشد.

ایمانی اضافه کرد: امروز کشور‌های اسلامی مانند بحرین، مصر، سوریه و ... در زیر چکمه‌های ستم هستند و هر کدام به نحوی مورد ستم و تجاوز قرار گرفتند چرا که کشور‌هایی مانند عربستان، ترکیه و قطر با صادر کردن تروریسم سعی در ستم بر شیعیان را دارند.

وی خطاب به نماز گزاران یاد آور شد: شما باید بدانید که سوریه امروز به جرم حمایت از مقاومت اسلامی، در جنگ و آشفتگی به سرمی‌برد چرا که در زمان جنگ رزمندگان ما با کمبود تجهیزات در مقابل دشمن شهید می‌شدند و در آن زمان سوریه از ما حمایت کرد و اکنون سوریه تقاص حمایت از ایران را می‌دهد.

ایمانی با تاکید بر جرم سوریه در صحنه بین‌المللی افزود: جرم سوریه این است که کنار ایران ایستاده و با آمریکا و اسرائیل همکاری نمی‌کند و دست از حمایت حزب‌الله و غزه برنمی‌دارد و به همین خاطر امروز در این اوضاع به سر می‌برد.

حجت‌الاسلام ایمانی با اشاره به جنگ در بحرین و سوریه اظهار داشت: جنگ در سوریه متفاوت از جنگ در بحرین است چرا که در سوریه 80 درصد از مردم و حتی یهودیان و مسیحیان طرفدار نظام حاکم در سوریه و بشار اسد هستند.

وی تاکید کرد: در بحرین اکثریت مردم شیعه هستند و 10 درصد سنی‌ها در بحرین بر این 90 درصد شیعه حکومت می‌کنند و مردم خواهان این رژیم و آل‌خلیفه نیستند، پس چرا استکبار در اینجا حرفی از حقوق بشر نمی‌زند و در سوریه آشفتگی ایجاد می‌کند.

ایمانی در خصوص رساندن سلاح به مردم مظلوم بحرین خاطرنشان کرد: رساندن سلاح و مهمات برای ما کاری ندارد اما مظلومیت آنان باید نجاتشان بدهد چراکه اگر دست به سلاح ببرند بهانه‌ای در دست آل‌خلیفه می‌شود تا آنان را قتل عام کنند.

وی ادامه داد: نظام سلطه و استکبار به دنبال آن است که مسیر انقلاب‌ها را هدایت کند اما در ایران به برکت ولایت فقیه و رهبر با تدبیر انقلاب نتوانست کاری بکند.

ایمانی یادآور شد: اگر ما نعمت رهبری را نداشتیم وضعیت ایران امروز بدتر از افغانستان و غزه بود چرا که در بسیاری از کشورها انقلاب شد اما به دلیل نبود رهبری مناسب و نظام ولایی نتوانستند موفق شوند.

وی با اشاره به روابط ایران و مصر خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است تا روابط ایران و مصر را خراب کند چرا که اگر این دو کشور باهم متحد شوند جمعیتی عظیم در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند اما استکبار در تلاش است تا با دادن امتیازهایی به مصر این رابطه را برهم بزند.

وی بر وضعیت داخلی کشور اشاره کرد و بیان داشت: اگر یک روز گرانی می‌شود و روزی مردم کم می‌شود و یا با مشاهده وضعیت ظاهری زنان ادعا می‌کنیم که فاتحه انقلاب خوانده شده یادمان نرود که در زمان رژیم طاغوت چقدر وضعیت کثیفی را تجربه کردیم پس باید قدر این نظام و انقلاب را بدانیم.

ایمانی افزود: اگر تدبیر رهبر با کفایت انقلاب در فتنه سال 88 نبود معلوم نبود سرنوشت این کشور چه می‌شد و این کشور به چند قسمت تقسیم می‌شد اما با تدبیر ایشان بود که این جریان خنثی و ما سر بلند شدیم.

ایمانی با اشاره به امت حزب الله لبنان تأکید کرد: سید حسن نصرالله پیروزی خود را در دو چیز می‌داند یکی امام حسین(ع) و دیگری رهبر معظم انقلاب اسلامی و در این راه پیروزی مرم لبنان را مدیون پیروی از امام حسین (ع) و معرفت ایشان دانست.

انتهای پیام/89007/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول