اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پروژه عربی ـ ترکی ـ آمریکایی دوای درد سوریه نیست

خبرگزاری فارس: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این مقاومت نشان می‌دهد پروژه عربی ـ ترکی ـ آمریکایی و یا آمریکایی ـ قطری دوای درد سوریه نیست بلکه دیپلماسی حقیقی در این زمینه و راه حل نهایی مقاومت مردمی در این کشور است.

پروژه عربی ـ ترکی ـ آمریکایی دوای درد سوریه نیست

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تحولات سوریه و موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورها نظیر عربستان، ترکیه و حاشیه‌سازی سلفی‌ها در این زمینه اضهار داشت: 18 ماه است در کشور سوریه مقاومت مردمی را در برابر توطئه‌ها و خیانت‌های داخلی و خارجی مشاهده می‌کنیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: این مقاومت نشان می‌دهد پروژه عربی ـ ترکی ـ آمریکایی و یا آمریکایی ـ قطری دوای درد سوریه نیست بلکه دیپلماسی حقیقی در این زمینه و راه حل نهایی مقاومت مردمی در این کشور است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ترک‌ها در میدان مین سوریه گیر کردند و دخالت‌های نابجای ترکیه سبب نارضایتی‌های مختلف در این کشور شده است به طوری که ماهیت ملی و سیاسی این کشور زیر سئوال رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس بیان داشت: در اجلاس دوحه هیچ نقشی به ترکیه داده نشد و بد سلیقگی آنها جز تهدیدات جغرافیایی و مرزی هیچ کارگر دیگری به همراه نداشت.

حقیقت‌پور اظهار داشت: قطعاً در کشور سوریه شاهد پیروزی شیرین اندیشه اسلامی و ناب امام راحل در حوزه مقاومت تمام عیار خواهیم بود و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور نیز بر اساس تدبیر و رویکرد منطقه‌ای است.

وی افزود: در زمینه صادرات سیب زمینی به سوریه توافقات انجام و منجر به عقد قرار داد شده تا در  قبال صادرات سیب زمینی، از آن کشور تجار و بازرگانان ما چای و پارچه وارد اردبیل کنند.

نوسانات ارزی در ایران از سوریه بحران‌زده 195 درصد بیشتر است

حقیقت‌پور اظهار داشت: سوریه با اینکه 18 ماه است درگیر جنگ داخلی و برخی گرفتاری‌های خارجی است نوسانات و تغییرات ارزی در این کشور در این 18 ماه پنج درصد بوده در حالی که نوسانات ارزی ما هر دو روز به حدود 200 درصد رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: در حالی که در هشتمین ماه سال هستیم ریالی بودجه عمرانی به هیچ یک از دستگاه‌های ملی و استانی پرداخت نشده است.

 

در دو ماه ثروت مردم ایران یک سوم کاهش یافته است

عضو مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با انتقاد شدید از بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری در کشور، گفت: با توجه به اینکه اکثر واحدهای تولیدی ما ورشکسته شده و یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند قطعاً ریسک سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و شناور بودن تصمیمات در حوزه اقتصادی نیز بر این مشکلات دامن زده است.

عضو مجلس نهم در پایان اظهار داشت: در یک اشتباه آشکار از سوی دولت و به دلیل رویکرد غلط اقتصادی در دو ماه ثروت مردم ایران به یک سوم کاهش یافته است که ما این موضوع را طبیعی نمی‌دانیم و معتقدیم طبق قسمی که به آرمان امام، رهبری و ملت خوردیم و عهدی که با آنها بستیم باید از حق و حقوق ملت دفاع کنیم.

انتهای پیام/62001/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول