اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان:

شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های پیامکی باشند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در زمینه کلاهبرداری های جدید از طریق ارسال پیامک به شهروندان هشدار داد و از آنان خواست در صورت مواجه شدن با اینگونه پیامک‌ها سریعاً پلیس را در جریان قرار دهند.

شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های پیامکی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، محسن عطار اظهار داشت: صبح روز دو‌شنبه یکی از شهروندان بخش بمپور شهرستان ایرانشهر با طرح شکایتی در پلیس آگاهی ایرانشهر مبنی بر اینکه مبلغ 20 میلیون ریال از حساب وی به دنبال دریافت یک پیامک در زمینه برنده شدن یک دستگاه لپ‌تاب 40 میلیون ریالی برداشت شده است خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

وی افزود: این شهروند ایرانشهری به دنبال دریافت این پیامک که از وی خواسته شده بود برای ارسال جایزه مبلغ 5 هزار تومان را از طریق سایت www.irancell. Mtnrahgiri.com و با کد رهگیری مشخص بابت هزینه پست پرداخت کند پس از پرداخت مبلغ مذکور از طریق اینترنت و ثبت مشخصات کارت عابر بانک خود این مبلغ از حساب وی برداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مجرم یا مجرمان این پرونده توسط پلیس فتا سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان نیز بار دیگر به شهروندان در زمینه اینگونه کلاهبرداری‌ها هشدار داد و گفت: در سال‌های اخیر با رشد استفاده از اینترنت تعداد پیامک‌های ارسالی به شهروندان با پیغام «شما برنده طرح ... شده‌اید» زیاد شده است.

محمود پارسافر افزود: به تازگی اشخاصی با استفاده از ساده لوحی برخی افراد جامعه اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند در اینگونه موارد فرد کلاهبردار با ارسال پیامکی به شخص قربانی وی را برنده جایزه قرعه کشی طرح ... اعلام کرده و از وی درخواست می‌کند تا آدرس و تلفن و کد ملی خود را به همراه مشخصات کامل به شماره‌ای که اعلام می‌شود، ارسال کند.

وی ادامه داد: فرد قربانی بعد از ارسال اطلاعات پیامی را دریافت می‌کند مبنی بر اینکه اطلاعات ارسالی شما با اطلاعات طرح همسان بوده و در مرحله بعد برای واریز نقدی جوایز از کاربر درخواست شماره 16 رقمی روی عابر بانک خود و شماره cvv2 کارت، تاریخ انقضاء کارت و رمز دوم کارت و دیگر اطلاعات حساب بانکی می‌کند.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بعد از ارسال اطلاعات بانکی افراد متوجه می‌شوند که از جایزه خبری نیست و به دام کلاهبرداران افتاده‌اند.

پارسافر از کاربران خواست: به هیچ عنوان اطلاعات عابر بانک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و از تمامی شهروندان در خواست می‌شود تا در صورت مواجهه با این گونه موارد، آن را به مراجع قضایی یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/75002/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول