اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای:

لازمه توسعه، ترویج فرهنگ کار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ترویج فرهنگ کار و تلاش از ملزومات توسعه کشور است.

لازمه توسعه، ترویج فرهنگ کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کورش پرند، بعد از ظهر امروز در همایش ملی ارتقای فرهنگ کار و تلاش که در تالار حافظ برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و تقویت فرهنگ کار یکی از نیازهای اصلی امروز کشور است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: رفتار ما نشات گرفته از فرهنگ و باور ما بوده که ترویج فرهنگ و باور کار در این راستا بسیار مهم است.

وی گفت: در کشورهایی که بدون منابع طبیعی و زیرزمینی به توسعه رسیده‌اند فرهنگ کار و تلاش نهادینه شده ‌است.

پرند تصریح کرد: تنها با نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش و ارتقای این فرهنگ می‌توانیم به توسعه پایدار برسیم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیاز بازار کار با فرهنگ مدرک‌گرایی خاطرنشان کرد: تنها با تکیه بر مهارت افراد می‌توانیم به صلاحیت حرفه‌ای به عنوان یک ضرورت در بازار کار دست یابیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: نظام صلاحیت حرفه‌ای که یک‌ماه پیش به تصویب رسید، از جمله راهکارهای عملی ارتقای فرهنگ کار و تلاش است.

وی گفت: نظام آموزش مهارت و فناوری نیز که در آبان‌ ماه سال 90 به تصویب هیئت دولت رسید و هم‌اکنون در حال اجراست از دیگر راه‌های عملی ترویج فرهنگ کار است.

پرند افزود: در نظام صلاحیت حرفه‌ای، افراد براساس هر شاخص در یکی از سطوح 9 گانه قرار می‌گیرند و با افزایش تجربه کار و بالاتر رفتن مقطع تحصیلی، به سطح بالاتر ارتقا می‌یابند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نهاد خانواده و نهادهای آموزشی دو نهاد مهم در ترویج فرهنگ کار هستند بیان کرد: این دو نهاد می‌توانند از مراحل ابتدایی فرد را با فرهنگ کار و تلاش آشنا سازند.

به گزارش فارس، همایش ملی ارتقای فرهنگ کار و تلاش با حضور مسئولان کشوری بعد از ظهر امروز در تالار حافظ شیراز آغاز به کار کرد و با ارائه مقالات توسط صاحب‌نظران تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول