اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

افزایش بیماری ایدز از طریق ارتباط جنسی در مازندران‌/وجود 2800 بیمار مبتلا به ایدز‌

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آمار مبتلایان به بیماری ایدز در مازندران 2 هزار و 800 نفر است که از این میزان فقط 273 نفر شناسایی شدند.

افزایش بیماری ایدز از طریق ارتباط جنسی در مازندران‌/وجود 2800 بیمار مبتلا به ایدز‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی ایدز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری اظهار داشت: بر‌ اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی میزان بروز بیماری ایدز در جهان در هزار روز آینده باید به صفر برسد و این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی انجام شده تا پنج سال آینده تعداد مبتلایان به ایدز در کشور به حدود 126 هزار نفر می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اعلام اینکه یک‌ هزار روز وقت داریم تا آمار ابتلا به ایدز را به صفر برسانیم، بیان داشت: در حال حاضر سالانه یک میلیون مرگ بیماری ایدزی در جهان اتفاق می‌افتد.

وی تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در کشور را که شناسایی و در حال مراقبت هستند را حدود 94 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: برای به صفر رساندن آمار ابتلا به ایدز در کشور نیاز به برنامه‌ریزی مناسب داریم.

این مسئول با اعلام اینکه موج گسترش بیماری ایدز از طریق ارتباط جنسی در مازندران رو به افزایش است، بیان داشت: راه انتقال این بیماری از طریق جنسی به شدت تقویت می‌شود و گروه‌های پرخطر نیز در برخی مناطق استان حضور دارند.

میرزایی با اعلام اینکه در حال حاضر مازندران 273 بیمار ایدزی شناسایی شده دارد بیان داشت: بیماری این افراد به طور تصادفی شناسایی شدند ولی برای نگهداری و حمایت از این بیماران نیاز به حمایت جدی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای شناسایی و مراقبت از این بیماران نیاز به حمایت بودجه‌ای داریم، خاطر نشان کرد: تاکنون برای نگهداری و پیشگیری از بیماری ایدز اعتباری به ما ابلاغ نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار مبتلایان به بیماری ایدز در مازندران را حدود 3 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: شیوع بیماری ایدز در کشور رو به پیشرفت است.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه حدود 81 درصد مرد و 18.6 دهم درصد بانوان هستند، یادآور شد: 94 بیمار در مازندران به خاطر ابتلا به ایدز فوت کردند.

میرزایی در ادامه با اشاره با اعلام اینکه حدود 2 هزار و 800 بیمار مبتلا به ایدز به صورت ناشناخته در مازندران وجود دارند، بیان داشت: 35 درصد مبتلایان به ایدز در مازندران از گروه سنی 24 ساله هستند.

وی با اشاره به رشد انتقال بیماری ایدز از طریق ارتباط جنسی گفت: ابتلا ایدز از طریق ارتباط جنسی از 8 درصد به 19 درصد رشد یافت.

این مسئول بهداشتی در مازندران در ادامه به موضوع انتقال بیماری ایدز از طریق تزریق و انتقال مادر به جنین اشاره کرد و گفت: بحث تزریق و انتقال مادر به کودک قابل کنترل است ولی موضوعی که نیاز است بیشتر به آن توجه شود انتقال از طریق برقراری ارتباط جنسی است.

وی تعداد بیماران در حال درمان مبتلا به ایدز در مازندران را حدود 38 نفر اعلام کرد.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری ایدز در مازندران بیان داشت: در حال حاضر پنج مرکز مشاوره رفتاری، هفت پایگاه ویژه زنان و دو مرکز دی آی سی و مرکز مشاور زنان آسیب‌پذیر در مازندران وجود دارد.

این مسئول با اعلام اینکه ایجاد مرکز دی آی سی نیاز به هزینه دارد، بیان داشت: اگر قرار است بیماری ایدز در مازندران کنترل شود، نیاز به کمک مالی دارد.

میرزایی در ادامه به فعالیت مرکز مشاوره زنان در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: در این مرکز 40 زن معتاد، 35 زن تن‌فروش، 84 زن تن‌فروش معتاد و هشت زن که دارای همسر معتاد هستند نگهداری می‌شود که برای جلوگیری از اعتیاد نیاز است به تعداد این مرگ در سطح استان اضافه شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه سلامت در مازندران یادآور شد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای بروز و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر کمک مناسبی می‌تواند در مازندران انجام دهد.

این مسئول بهداشتی در مازندران در پایان تاکید کرد: بیماری‌های غیرواگیر را در مازندران باید جدی بگیریم و برای کنترل این بیماری‌ها نیاز به حمایت همه‌جانبه داریم.

انتهای پیام/86004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول