اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان‌رضوی خبر داد

تاسیس سازمان اجتماع محور پیشگیری از ایدز در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: در خراسان‌رضوی سازمان اجتماع‌محور پیشگیری از ایدز تاسیس شده است.

تاسیس سازمان اجتماع محور پیشگیری از ایدز در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد شاهنده رجائیان ظهر امروز در نشست علمی مطبوعاتی روز جهانی ایدز که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: از طریق افراد معتمد در محلات که قبلا آموزش‌های لازم در زمینه بیماری ایدز را دریافت کرده‌اند،ساکنان محلات نیز با این بیماری و نحوه مقابله با آن آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این افراد در حوزه کاری خود بسیار مفید هستند تصریح کرد: سازمان اجتماع‌محور پیشگیری از ایدز، اقدام بسیار مناسبی است که نیاز به پیگیری و حمایت دستگاه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی دارد.

مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: تقریبا مشابه نقشی که همیار بهزیستی و رابطان سلامت بر عهده دارند، فعالان سازمان اجتماع‌محور محلات در زمینه ایدز نیز نیز بر عهده دارند و برای بیماری ایدز به‌طور ویژه فعالیت می‌کنند.

رجائیان با اشاره به اجتماع برخی از جمعیت‌های پرخطر در حاشیه شهر مشهد خاطر نشان کرد: افراد عضو این جمعیت می‌توانند در محلاتی که تراکم معتادان و یا گروه‌های پرخطر دیگر زیاد است رسوخ کرده و می‌توانند آسیب این گروه‌ها را کمتر کنند.

وی با بیان اینکه همیشه سیستم‌های بهداشتی نیاز به تسریع کننده دارد ادامه داد: از این رابطان به عنوان تسریع‌کننده‌های بسیار مناسب استفاده کرد تا میزان آسیب‌های ناشی از این بیماری‌ها را کاهش دهد.

مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسان‌رضوی افزود: اغلب این افراد از قشرهای مختلف جامعه هستند و مردم به راحتی به آنها اعتماد می‌کنند لذا اقدامات آنها ثمرات خوبی به همراه دارد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول