اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

علمای شیعه جلوی بی‌دین شدن جامعه را گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر علمای دین نبودند که از حریم شیعه و ولایت و ضعف‌های فکری و اعتقادی دفاع کنند، اکنون هیچکس باقی نمی‌ماند و زمینه بی‌دین شدن جامعه فراهم می‌شد.

علمای شیعه جلوی بی‌دین شدن جامعه را گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر امروز در همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای علمای روحانی برجسته در سطح جهان اسلام و جهان تشیع است، گفت: جای افسوس دارد که این ذخائر و سرمایه‌ها تاکنون معرفی نشده و به فراموشی سپرده شده است.

وی تاکید کرد: امید است که این همایش مهم بتواند این مفاخر را برای آیندگان استان و جهان تشیع معرفی کند تا الگویی برای آیندگان باشد.

مروی با بیان اینکه اکنون استان بوشهر به لحاظ معنوی دارای روحانیون فاضل و برجسته و تاثیرگذار در مسائل کشور هستند، گفت: استان بوشهر جزو استان‌های زنده، پرتحرک و سرآمد کشور است.

وی آیت الله نمازی، برهان، عندلیب شیرازی، صفایی بوشهری و حسینی بوشهری را علمای عصر حاضر استان بوشهر برشمرد و گفت: اگر بخواهیم نقش منحصر بفرد روحانیت شیعه استان بوشهر را بیان کنیم، باید گذری به تاریخ شیعه بزنیم که شیعه در گذشته در چه وضعیتی بوده است.

شیعه در طول تاریخ مورد ظلم و محرومیت بوده است

معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ همواره مورد ظلم، محرومیت، شکنجه، زندانی و آوارگی قرار می‌گرفته است، اضافه کرد: روحانیت شیعه تنها در مقاطع کوتاه تاریخ در زمان حضرت علی(ع)، امام جعفر صادق(ع) امام محمد باقر(ع) و اواخر حکومت اموی و اوائل حکومت عباسی توانست با تشکیل حکومت رسالت خود را انجام دهد.

مروی افزود: روحانیت و علمای شیعه برای دفاع از امامت و ولایت همواره مورد کشتار و ظلم قرار می‌گرفتند و خون‌های ریخته شده آنان برای دفاع از حریم ولایت و امامت بوده است.

وی بیان کرد: اگر علمای دین نبودند که از حریم شیعه و ولایت و ضعف‌های فکری و اعتقادی دفاع کنند اکنون هیچکس باقی نمی‌ماند و زمینه بی‌دین شدن جامعه فراهم می‌شد با این همه شیعه در هر فرصتی که ایجاد می‌شد، کارهای بزرگی برای هدایت جامعه انجام می‌داد.

معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سال 1253 زمان قاجار بر سر اختلاف ایران و هرات 500 نفر از متجاوزان انگلیسی به خارک و سپس به بوشهر آمدند که حکومت آن زمان عکس‌العملی نشان نداد، ولی با اعلام جهاد از سوی روحانی بزرگ، شیخ محمد آل عصفور و باقرخان تنگستانی مردم بوشهر این 500 نفر را به بیرون راندند.

عظمت ایران به برکت حضور روحانیت است

مروی افزود: در اوائل مشروطه پس از اشغال بوشهر توسط انگلیس رئیسعلی دلواری که فردی شجاع، متدین و با مروت بود با اعلام جهاد از سوی شیخ محمد حسین برازجانی لباس رزم پوشید و با کمک مردم دلاور بوشهر درسی به یاد ماندنی به متجاوزان دادند.

وی تاکید کرد: کشور ایران در گذشته تنها به عنوان فروشنده نفت می‌شناختند اما امروز که دشمنان هم اعتراف کرده‌اند، ایران اسلامی یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه و جهان است و این عظمت و عزت به برکت حضور روحانیت و علمای دینی حاصل شده است.

معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز دشمنان همه برای بدبین کردن روحانیت نزد مردم در تلاش هستند، گفت: دشمنان درصدد هستند نقش روحانیت نزد مردم را منفی جلو کنند و اگر دشمن در این کار موفق شد پیروز میدان خواهد بود.

مروی گفت: دشمنان سعی می‌کنند سختی‌ها، گرانی‌ها و مشکلات جامعه را به نوعی به سمت ولایت فقیه سوق دهند تا به اهداف خو برسند که لازم است روحانیون به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: دفاع از انقلاب و نظام و مهم‌تر از همه دفاع از ولایت فقیه کار اصلی روحانیت در عصر حاضر است.

انتهای پیام/66006/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول