اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات استان یزد:

روحانیون با سخنرانی‌های خود تحکیم‌بخش وحدت باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اطلاعات استان یزد با اشاره به اینکه 100 هزار تبعه خارجی در استان ساکنند که در ایام محرم پای منبر روحانیون می‌روند، گفت: روحانیون مراقب باشند در سخنرانی‌های خود تحکیم‌بخش وحدت باشند.

روحانیون با سخنرانی‌های خود تحکیم‌بخش وحدت باشند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل اطلاعات استان یزد پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ مکتب عاشورا اظهار داشت: روحانیت در منابر ماه محرم و صفر از ولایت با قدرت و جانانه دفاع کنند زیرا ولایت مرکز و ستون خیمه انقلاب اسلامی است و دشمن مستقیم و غیرمستقیم آن را هدف قرار داده است.

وی افزود: جوانان به طور قطع در این ایام سئوالات بسیاری از روحانیون و وعاظ دارند که وعاظ باید با کسب آگاهی به آنها پاسخ دهند و از جواب‌هایی که آنها را به گمراهی بکشاند، خودداری کنند.

مدیرکل اطلاعات استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از سئوالاتی که برای جوانان حائز اهمیت است، مسئله حمایت از سوریه است و آنها باید بدانند که حمایت از سوریه یعنی حمایت از امنیت جمهوری اسلامی ایران زیرا اگر امروز سوریه به زمین بخورد و مرز سوریه که بلندی‌های جولان است، سقوط کند، مرز اسرائیل به عراق می‌رسد و با توجه به هم‌مرزی ایران و عراق، اسرائیل خطری برای امنیت کشور ما خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به حیله‌هایی که دشمنان برای ایجاد اختلال در نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، بیان کرد: شهوت، ایجاد نارضایتی بین مردم، هجمه به اعتقادات مردم، از بین بردن زشتی حرام و .... از مسائلی است که دشمن به آن پرداخته و روحانیت باید در مقابله با آنها پررنگ ظاهر شود.

وی تاکید کرد: روحانیت پاسدار دین و مذهب است و باید در این زمینه قدرتمند و با اطلاعات و آگاهی وارد شود.

مدیرکل اطلاعات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در یزد حداقل 100 هزار تبعه بیگانه زندگی می‌کنند، بیان کرد: در ایام محرم و صفر این افراد به پای منبرهای روحانیون می‌آیند و سخنان آنها را ضبط می‌کنند و چنانچه کوچکترین تخریب، تضییع و ... در سخنان آنها باشد، سبب نفاق و تفرقه می‌شود بنابراین لازم است روحانیت به طور جدی از این مسائل دوری کنند.

وی تصریح کرد: محرم امسال با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، به طور قطع سئوالاتی از سوی مردم از روحانیت پرسیده خواهد شد که روحانیت باید در این زمینه با اطلاعات و آگاهی جواب دهد و از آنچه که بی‌اطلاع است، سخن به میان نیاورد زیرا مسئولان نظام و رهبری از وقایع مطلع و به فکر هستند.

وی افزود: در هیچ مقطعی در نظام جمهوری اسلامی ایران، با چنین تحریم‌ها و فشارهایی روبه‌رو نبوده‌ایم و یکی از اهداف دشمن از این تحریم‌ها این است که مردم به خیابان‌ها بریزند و ناامنی ایجاد شود بنابراین باید نمعت امنیتی که اکنون در کشور وجود دارد برای مردم تشریح شود.

مدیرکل اطلاعات استان یزد، این استان را از استان‌های امن کشور خواند و افزود: یزد در زمینه امنیت رتبه نخست کشور را دارد و گرچه مشکلات موادمخدر و قاچاق هنوز وجود دارد اما گلوگاهی در مهریز مستقر شده که نفس قاچاقچیان را بریده است.

انتهای پیام/2464/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول