اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تعاون، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان:

مبتکران تمایلی برای کار گروهی ندارند

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: مبتکران تمایلی برای کار گروهی در قالب تعاون ندارند.

مبتکران تمایلی برای کار گروهی ندارند

محمد ‏رضا‏باقری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تعاون بر پایه کار گروهی و جمعی است و این در حالی است که مبتکران برای تشکیل تعاونی رغبت زیادی از خود نشان نمی‌دهند.

وی به قانون تشکیل تعاونی اشاره کرد و افزود: حضور حداقل هفت نفر برای تشکیل تعاونی الزامی است و این در حالی است که فرهنگ غالب در بین نخبگان برای حضور افراد دیگر در طرح‌های ابتکاری، سبب عدم توسعه تعاونی‌های دانش بنیان شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اختصاصی بودن طرح‌های مبتکران، خاطرنشان کرد: مخترعان و مبتکران علمی تمایلی برای به اشتراک‌گذاری طرح‌های خود با دیگران ندارند.

باقری، داوطلبان تشکیل تعاونی‏های دانش‌بنیان را مبتکرانی دانست که دارای طرح‏های ابتکاری هستند و یادآور شد: مخترعان طرح‏های ابتکاری دلیلی برای حضور دیگران در طرح‏های خود نمی‏بینند و در نتیجه تمایلی برای ادامه تشکیل تعاونی ندارند.

وی یادآور شد: تعاونی‌های دانش‌بنیان به جهت دارا بودن زمینه علمی و پژوهشی اهمیت خاصی دارند و تلاش می‌شود این تعاونی‌ها توسعه یابند.

معاون امور تعاون، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون 15 تعاونی دانش‌بنیان در سطح استان تشکیل شده است گفت: علاوه بر تعاونی‏های دانش‌بنیان موجود در سطح استان، پرونده‌هایی نیز در حال بررسی است که بعد از انجام بررسی‏های لازم مجوز صدور فعالیت برای آن‏ها صادر خواهد شد.

باقری بر توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: باید مشکلات فرهنگی موجود در بین نخبگان برای کار گروهی به حداقل برسد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر درخواست‌هایی در اداره کل تعاون برای تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان ارسال شده است که می‌توان به درخواست طرح بازیافت پسماند کارخانه‌ای اشاره کرد.

انتهای پیام/73002/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول