اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج خواستار شد

احداث خطوط بی.آر.تی برای کاهش ترافیک در سنندج

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: یکی از راه‌کارهای مناسب برای کاهش ترافیک در این شهرستان ایجاد خطوط بی.ار.تی و در نظر گرفتن اتوبوس‌های سریع‌السیر برای جابه‌جایی مسافران است.

احداث خطوط بی.آر.تی برای کاهش ترافیک در سنندج

ولی‌‌الله میرزایی‌اصل در گفت‌و‌گو با خبرنگاران فارس از سنندج با بیان اینکه موارد متعددی در پدید آمدن معضل ترافیک دخیل هستند، اظهار کرد: استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا در کاهش ترافیک نقش بسزایی دارد.

وی به مشکلات مربوط به تراکم و کاربری نامناسب تجاری در هسته مرکزی شهر و برخی نقاط پرتردد اشاره کرد و افزود: این مهم موجب افزایش عبور و مرور عابران و خودروها در غروب‌ها به ویژه در زمان حضور مردم در مغازه‌ها و بازار می‌شود.

فرماندار سنندج نبود خدمات مناسب حمل‌ و نقل درون شهری و اجبار مردم در استفاده از وسایل شخصی و به تبع آن افزایش ترافیک در سطح شهر را از دیگر مشکلات موجود حوزه ترافیک این شهر عنوان کرد.

میرزایی‌اصل خاطرنشان کرد: ورود خودروهای مدل پائین و اسقاطی از سایر استان‌ها به این استان به‌ویژه شهرستان سنندج، عدم تناسب توسعه شهر و احداث خیابان‌های استاندارد و معابر مناسب با تعداد نفوس و خودروها از دیگر مشکلات حوزه ترافیک شهر سنندج است.

به گفته وی نوع معماری خیابان‌های اصلی و پرترافیک شهر متناسب با حجم ترافیک پنجاه سال قبل طراحی شده‌اند و این موضوع زمینه افزایش بیش از پیش ترافیک را در مرکز استان به وجود آورد.

وی به کمبود پارکینگ و پارک‌سوار در سنندج اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها یک پارک‌سوار در کل شهرستان برای اتوبوس‌های شهری در خیابان ناصر خسرو وجود دارد.

میرزایی‌اصل در پایان به لزوم ایجاد مراکز عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در نقاط مختلف به ویژه شهرک‌های اقماری سنندج تاکید کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی و آموزش‌های لازم به رانندگان و مردم  در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول