اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

سوگواری‌‌ها باید رفتار ما را حسینی کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: سوگواری‌های محرم باید رفتار و اخلاق ما را حسینی کند.

سوگواری‌‌ها باید رفتار ما را حسینی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی شنبه‌شب در همایش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در شیراز، اظهار داشت: عزاداری‌های ایام محرم باید بر سه اصل سوگ، حماسه و پیام عاشورا برپا شود.

امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: در مراسم سوگواری باید دو اصل حماسه و سوگ ما را به سمت دریافت پیام اصلی عاشورا سوق دهد.

وی گفت: زمانی سوگواری‌های امام حسین (ع) به نتیجه مطلوب می‌رسد که اعتقاد، گفتار، افکار، رفتار و اخلاق عزاداران حسینی شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اضافه کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید مخاطب‌شناسی شود چرا که مخاطب امروز ما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: مخاطب امروز در خطر شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی است که به دنبال ارائه مدل‌های غربی به او هستند.

به گفته امام جمعه موقت شیراز بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به حدی از حساسیت برسد تا شهروندان مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی به آن واکنش نشان دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از خود فرد و خانواده شروع شود، تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید سه مرحله ناخرسندی قلبی، تذکر لسانی و برخورد قهری صورت گیرد تا منکر از جامعه حذف شود.

مرادی ابراز داشت: در شرایط فعلی 76 درصد از جوانان درآمد مستقلی ندارند و این یک هشدار است، چراکه بیکاری زمینه‌ساز منکر است.

وی خاطرنشان کرد: 95 درصد از افراد بزهکار زیر 25 سال هستند که این وظیفه تمام افراد را در احیای فریضه امر به معروف سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: میانگین سن جرم در سال 50، بالای 40 سال و در سال 70 بالای 38 سال بوده در حالی که در حال حاضر به 25 سال رسیده و باید تمام افراد با امر به معروف و نهی از منکر شرایط جامعه را مطلوب‌تر سازند. 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تصریح کرد: گناهان و منکرات بزرگی وجود دارند که آنها را گناهان استراتژیک می‌خوانیم و این گناهان آغازگر انحطاط بشر هستند.

مرادی از عرفان‌های کاذب، خیانت، زنا و بی‌بندوباری، شرب خمر و درآمد حرام به عنوان گناهانی نام برد که بنیان و اساس خانواده و جامعه را نابود می‌کنند.

وی در پایان گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی امروز دغدغه سیاسی ندارند بلکه به دنبال گسترش گناهان استراتژیک هستند.

به گزارش فارس، هم‌زمان با دهه نخست ماه محرم و هفته بسیج همایش بزرگ ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مساجد در تالار آزادی شیراز برگزار شد. ‌

انتهای پیام/ 2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول