اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات هنرهای نمایشی دانش‌آموزی صورت گرفت

کسب رتبه نخست نمایشنامه‌نویسی توسط فرهنگیان فارس

خبرگزاری فارس: آموزش و پرورش استان فارس در مسابقات هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه و نمایشنامه‌نویسی نخستین رتبه کشور را کسب کرد.

کسب رتبه نخست نمایشنامه‌نویسی توسط فرهنگیان فارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی و نمایشنامه‌نویسی فرهنگیان هر ساله در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه یا شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود.

صمد طوبایی افزود: آثار منتخبی که به مرحله استانی رسیدند شامل 84 فیلم کوتاه دانش‌آموزی، 38 فیلم کوتاه فرهنگیان، 108 تئاتر دانش‌آموزی و 64 نمایشنامه بود.

وی تصریح کرد: از مجموع آثار ارسالی به جشنواره استانی امسال، 44 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

طوبایی بیان کرد: مرحله کشوری این جشنواره شهریورماه در نیشابور و بیرجند برگزار شد که در مجموع 20 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس در رشته‌های فردی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی ابراز داشت: در فعالیت گروهی نیز گروه تئاتر شهرستان داراب، گروه سرود نی‌ریز و ناحیه دو شیراز نیز مقام نخست را به خود اختصاص دادند.

این مسئول ادامه داد: بنا بر شاخص‌های بررسی شده، از مجموع فعالیت‌هایی مانند نمایش دانش‌آموزی، فیلم دانش‌آموزی حائز رتبه در پرسش مهر 12، نمایشنامه فرهنگیان پذیرفته شده در مرحله کشوری، فیلم فرهنگیان راه‌یافته به جشنواره رشد و ... امتیاز استان فارس 242 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های قم و کردستان پس از استان فارس رتبه‌های دوم و سوم مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی و فیلم کوتاه و نمایشنامه‌نویسی فرهنگیان را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول