اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست همدان تأکید کرد

لزوم تهیه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی توسط پروژه‌های بزرگ

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست همدان گفت: الزام تهیه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی پروژه‌های بزرگ صنعتی و عمرانی از مهم‌ترین عوامل توسعه محیط زیست انسانی استان همدان به شمار می‌رود.

لزوم تهیه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی توسط پروژه‌های بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قربانعلی محمدپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی استان همدان اظهار کرد: استان همدان به توجه به اقلیم و جاذبه‌های زیست‌محیطی و گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از مراکز جهانگردی به شمار رود.

وی افزود: اجرای طرح‌های تصفیه فاضلاب توسط واحدهای صنعتی، الزام به رعایت اصول زیست‌محیطی و جبران خسارت‌های وارده به محیط زیست، رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در طرح‌های جامع شهری و هادی روستایی با رعایت اصول زیست‌محیطی در تغییر کاربری‌ها از مهم‌ترین عوامل توسعه محیط زیست انسانی محسوب می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست همدان تصریح کرد:‌ از دیگر شاخص‌هایی که در توسعه محیط زیست انسانی تأثیر بسزایی دارد انجام آمایش سرزمین و توزیع بهینه فعالیت‌های اقتصادی با توجه به ظرفیت قابل تحمل محیط در طول برنامه چهارم توسعه، اجرای طرح‌های شبکه جمع‌آوری، هدایت و تصفیه فاضلاب‌های شهری و روستایی و مدیریت بهینه جمع‌آوری و حمل و دفن مواد زائد و پسماندهای شهری، صنعتی و بیمارستانی است.

وی بیان داشت:‌ الزام تهیه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی پروژه‌های بزرگ صنعتی و عمرانی نیز از مهم‌ترین عوامل توسعه محیط زیست انسانی استان به شمار می‌رود.

محمدپور در ادامه سخنانش با اشاره به طرح‌ها، برنامه‌ها و مطالعات و اقدامات جدیدی که باید در برنامه پنجم مد نظر قرار گیرد، افزود:‌ بررسی و مطالعه چگونگی ایجاد تعادل متقابل بین فرهنگ زیست‌محیطی و توسعه اقتصادی و اجتماعی، ارزش‌های فرهنگی حمایت و حفاظت از محیط زیست، سنت‌ها، آداب و الگوهای فرهنگی چگونگی استفاده از منابع زیست‌محیطی از جمله برنامه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ از دیگر برنامه‌هایی که باید به آنها توجه داشت بررسی تأثیرات فرهنگی توسعه بر اخلاق زیست‌محیطی، آسیب‌شناسی فرهنگی، اجتماعی تخریب محیط زیست، بررسی و ارزیابی اثرات و پیامد و هزینه‌های خسارات ناشی از عدم ملاحظات زیست‌محیطی در روند برنامه‌ریزی توسعه است.

مدیرکل محیط زیست همدان یادآور شد:‌ بررسی روش‌های اصلاح الگوهای تولید و مصرف با نگرش مدیریت سبز، بررسی روش‌های افزایش آگاهی عموم و جلب مشارکت‌های مردمی در حفاظت محیط زیست و بررسی تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از فقر روی جامعه و چگونگی اشاعه تفکر اقتصاد زیست‌محیطی نیز باید مد نظر قرار داشته باشند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: چگونگی نگرش‌های اقتصادی نسبت به محیط زیست و تأثیر آن بر اقتصاد زیست‌محیطی استان و نقش عوامل فرهنگی، قومی آموزشی در توسعه پایدار با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/89006/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول